Jak agencja stworzyła strategię skupiającą treści słów kluczowych dla swojego klienta?

W tym odcinku opowiemy, w jaki sposób agencja stworzyła plan treści marketingowych zoptymalizowany pod względem słów kluczowych. Czy jesteś gotowy, aby dowiedzieć się więcej? Zaczynajmy!

Wyzwanie: wybranie optymalnych treści do planowania strategii w wyznaczonym czasie i budżecie.

Krok 1. Zmiana tematów w odpowiednie treści słów kluczowych

Po zakończeniu prac przygotowawczych polegających na przeprowadzeniu badań i stworzeniu ukierunkowanej listy tematów musieliśmy oszacować, które z wybranych  tematów wygenerują największą liczbę słów kluczowych do wykorzystania w zoptymalizowanej treści witryny Klienta.

Ale w jaki sposób podjęliśmy decyzję o ustaleniu idealnego, głównego słowa kluczowego? Wykorzystaliśmy narzędzia SEO i Content Marketingu do badania, które zapewniło nam cenny wgląd w temacie najlepiej pasujących słów kluczowych. Te spostrzeżenia pomogły opracować nie tylko strategię tworzenia treści, ale także strategię wdrażania treści.

Przyjrzyjmy się dwóm prawdziwym przykładom tego, jak wykorzystaliśmy swoją ekspertyzę, listę tematów docelowych i narzędzia SEO i Content Marketingu. Tak, aby dokonać dogłębnej analizy dotyczącej słów kluczowych.


Temat pierwszego przykładu: Pasztecik


W trakcie sprawdzania wybranych przez siebie tematów treści związanych z piekarniami zauważyliśmy, że ​​w wiele wyszukiwań  jest związanych z pasztetem wątrobowym. Wyczuwaliśmy możliwą okazję do stworzenia treści wokół słów kluczowych związanych z pasztecikiem. Skorzystaliśmy z narzędzi SEO i Content Marketingu, aby ocenić, czy istnieją jakieś bliskie możliwości wykorzystania słowa kluczowego „pasztecik”? Czy mogłyby zostać wykorzystane do dalszej optymalizacji treści?

Zaczęliśmy od wpisania „pasztecik” w narzędziu wyszukiwania, aby sprawdzić, czy jest to słowo kluczowe o wysokim potencjale, którego mogliby użyć do tworzenia treści na blogu.

strategia treści w słowach kluczowych paszteciki

Czy „paszteciki” wydaje się potencjalnie wartościowym słowem kluczowym dla bloga?


Narzędzia SEO wyszukały, że w rzeczywistości istnieją pasujące do siebie słowa kluczowe związane z „pasztecikami”. Wskazały również, że pierwsze zidentyfikowane przez nich słowo kluczowe, „paszteciki”, miało stosunkowo wysoką miesięczną liczbę wyszukiwań wynoszącą 12100 i stosunkowo niskie CPC (średnia wartość kliknięcia) w wysokości 1,48zł.

Pierwsze powiązane słowo kluczowe „paszteciki z pieczarkami” rozpoznane przez Narzędzia SEO i Content Marketingu słów kluczowych miało niższą miesięczną liczbę wyszukiwań wynoszącą 9900, ale miało też nieco niższy wynik CPC – co oznacza, że ​​gdybyśmy zdecydowali się użyć tego słowa kluczowego do optymalizacji  treści,  może być nieco łatwiej na znalezienie się tej treści w rankingu Google niż wyszukiwanie „paszteciki”.

Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej swoim możliwościom. Wykorzystaliśmy hasło „paszteciki” w narzędziach SEO i zauważyliśmy, że 10 na 10 wyników dla hasła „paszteciki” to w rzeczywistości przepisy kulinarne. Oznaczało to, że moglibyśmy potencjalnie stworzyć atrakcyjny, zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych blog z przepisami na paszteciki i inne treści związane z tym tematem. Narzędzia SEO wskazały, że pasztecik był zdecydowanie wartościowym tematem do zbadania.

analiza SERP paszteciki

Temat drugiego przykładu: Tuńczyk

Wykorzystując ten sam proces, co w powyższym przykładzie odkryliśmy, że ​​pojawiło się wiele zapytań dotyczących tuńczyka. Zaczęliśmy od wykorzystania „tuńczykiem” do narzędzi SEO. Narzędzie wykazało, że istnieją pokrewne słowa kluczowe, które agencja może wybrać w optymalizacji treści:

  • „sałatka z tuńczyk” — największa ilość wyszukiwań, ale też najbardziej konkurencyjne
  • „makaron z tuńczykiem” — optymalna ilość wyszukiwań i optymalna złożoność
  • „past z tuńczyka” — duża trudność, mała ilość wyszukiwań

Po raz kolejny narzędzia SEO i Content Marketingu dostarczyły dogłębną analizę wyszukiwanych treści w wybranych tematach agencji i potencjalnych słów kluczowych.

Dzięki pomocy narzędzi SEO mogliśmy przekonać się, że jeśli zdecydujemy się tworzyć treści związane z tuńczykiem, „makaron z tuńczykiem” będzie idealnym połączeniem dobrej miesięcznej liczby wyszukiwań i niskiego CPC. Mogliśmy również zobaczyć, że możliwości pokrewnych słów kluczowych są praktycznie nieograniczone.

tuńczyk

Krok 2. Decydowanie o strategii wdrażania treści

Tak więc, z pomocą narzędzi do badania słów kluczowych, zidentyfikowaliśmy szereg słów kluczowych. Potencjalnie możemy je wykorzystać w zoptymalizowanych treściach na stronie klienta. Znając miesięczną liczbę wyszukiwań i trudność w rankingu tych potencjalnych słów kluczowych, moglibyśmy rozpocząć tworzenie strategii wdrażania treści.  Zaproponowaliśmy piekarni dwie opcje strategii wdrażania treści:

1. Podzielić i równomiernie rozmieścić słowa kluczowe o dużej liczbie wyświetleń w dniach kalendarzowych każdego miesiąca. Zapewniłoby to prawie taką samą liczbę wyszukiwań słów kluczowych z miesiąca na miesiąc.
2. Podzielić kalendarz treści. Tak, aby treści zoptymalizowane pod słowa kluczowe o największej liczbie wyszukiwań zostały zapisane i opublikowane w pierwszych miesiącach umowy z Klientem. Oznaczałoby to, że liczba wyszukiwań słów kluczowych w kalendarzu treści będzie malała wraz z upływem czasu

Klient uznał, że ​​to drugie podejście jest najlepszym wyborem dla ich biznesu. Dlatego że strategia i implementacja treści może zająć bardzo dużo czasu. By uzyskać najlepsze wyniki, Klient chciał, abyśmy w pierwszej kolejności nadali priorytet treści zoptymalizowanej pod kątem słów kluczowych o dużej liczbie wyświetleń. W ten sposób firma może zacząć widzieć zwiększony ruch w swojej witrynie. W bezpośrednim okresie obowiązywania umowy.

Krok 3. Tworzenie długoterminowego planu treści słów kluczowych

1. Dzielenie słów kluczowych

Umieściliśmy wszystkie wskazane potencjalne słowa kluczowe w arkuszu Google. Stamtąd rozdzieliliśmy słowa kluczowe na każdy miesiąc obowiązywania umowy. Zapewniliśmy w każdym miesiącu słowa kluczowe o dużej i małej liczbie wyświetleń. Zajęliśmy pierwsze miesiące kalendarza treściami o większej liczbie słów kluczowych. Tak jak poprosił nas Klient.

2. Sprawdzanie jakości treści kalendarzowych

Przypisaliśmy wszystkie proponowane słowa kluczowe do konkretnego miesiąca. Kontynuowaliśmy optymalizację i organizację miesięcznych klastrów słów kluczowych. Uznaliśmy, że pory roku i pogoda mają wpływ na to, co ludzie jedzą (i co wyszukują). Ich kalendarz został również zoptymalizowany. Tak, aby zapewnić czytelnikom równowagę między potencjalnymi tematami. 

3. Automatyzacja przepływu pracy

Do planowania wdrażania treści wykorzystaliśmy dedykowany i autorski CRM zoptymalizowany pod kątem wewnętrznego przepływu pracy i procesów.

Wskazówka: aby uporządkować kalendarz publikacji, możesz użyć też zwykłego arkusza Google, czy tablicy Trello. Umożliwiają one konfigurowanie specyfikacji technicznych i kontrolowanie czasu pisania, oraz jakości gotowych treści. Jest to szczególnie przydatne, jeśli pracujesz bezpośrednio z copywriterami.

Mamy strategię wdrażania treści słów kluczowych — co dalej?

Tak więc, po wszystkim, co zostało powiedziane i zrobione, stworzyliśmy kalendarz ważnych sześć miesięcy potencjalnych słów kluczowych skierowanych do swojego klienta. Z imponującą wydajnością 14 elementów zoptymalizowanych pod kątem słów kluczowych na każdy miesiąc. W następnym odcinku omówimy, jak dokonujemy ostatecznego doboru słów kluczowych i przygotowuje zadania techniczne dla copywriterów prowadzących blog Klienta. To będzie odcinek, którego nie będziesz chciał przegapić!