Blog

Czym jest clickbait i czy rzeczywiście jest skuteczny?

Czym jest clickbait i czy rzeczywiście jest skuteczny?

Ogólnie rzecz biorąc, clickbait (przynęta na kliknięcia) to wprowadzająca w błąd lub sensacyjna treść stworzona wyłącznie w celu uzyskania wyświetleń w witrynie. Czasami wydawcy używają clickbait, aby zwiększyć ruch w swojej witrynie, dzięki czemu mogą zarobić więcej na reklamach, kliknięciach lub konwersjach. Język clickbait jest bardziej emocjonalny niż informacyjny. Nagłówki takie jak „Nie uwierzysz” lub „Wypróbuj tę jedną prostą sztuczkę” mają wzbudzić ciekawość lub inne silne emocje. Sprawiają, że odbiorca kliknie odnośnik. Jednak treści, do których clickbait kieruje, rzadko mają charakter informacyjny lub są wiarygodne. Clickbait może występować w wielu formatach, takich jak posty na blogu, banery reklamowe i reklamy SERP.

Co to jest clickbait — Przykłady Clickbaitu

czym jest clickbait

Ten artykuł Buzzfeed jest zgodny z niektórymi wytycznymi dotyczącymi SEO: tytuł i nagłówek strony dokładnie odzwierciedlają treść. Jednak emocjonalnie nacechowany nagłówek zawiera fałszywą obietnicę („gwarantowane, że sprawimy”), aby zachęcić Cię do kliknięcia artykułu i jego powiązanych z nim linków.czym jest clickbait1W tym przykładzie widzimy, że tytuł strony i adres URL nie pasują do siebie, a język jest nieco sensacyjny. Nagłówek obiecuje, że „zostaniemy zaszokowani” „superżywnością”, która „roztapia tłuszcz”. Obietnice i ekscytujący język mają na celu uzyskanie wyświetleń strony i przyciągniecie odbiorcy. Marki mogą też używać języka clickbaitu w tytule lub opisie filmu, aby zdobywać wyświetlenia. W poniższym przykładzie nagłówek filmu zawiera wersaliki, dodatkową interpunkcję i emocjonujący obraz, aby czytelnicy przeszli do swojego filmu:czym jest clickbait2

Czy Clickbait jest zły?

Wszyscy chcemy tworzyć treści, które przyciągną czytelników do naszej witryny. Istnieje wiele technik marketingu treści, które mogą w tym pomóc. Jednak nie wszystkie są dobre dla SEO. Dzięki wielu aktualizacjom Google wie teraz więcej o zawartości Twojej witryny niż kiedykolwiek wcześniej. Jeśli tytuł, nagłówki i adres URL Twojej strony internetowej nie są związane z jej treścią, Google może nałożyć na Ciebie karę, co może poważnie wpłynąć na Twoje klasyfikację. Clickbait może również wpłynąć na:

  • Cyfrowy PR: Jeśli Twoja witryna jest znana z wykorzystywania oburzających twierdzeń i nagłówków do zwiększania ruchu na stronie, reputacja Twojej marki może ucierpieć w dłuższej perspektywie.
  • Współczynnik odrzuceń: gdy użytkownik przechodzi do Twojej witryny i nie uważa jej za przydatną lub odpowiednią, jest bardziej prawdopodobne, że „odrzuci” ją (odwiedzi tylko jedną stronę w witrynie, nie odwiedzając innych), podnosząc jej ogólny współczynnik odrzuceń.
  • Linki przychodzące: Wykorzystanie linków w mniej renomowanych witrynach może obniżyć twój wynik Page Authority (autorytet witryny) i klasyfikację Twojej strony.

Czy mogę zostać sklasyfikowany tylko na podstawie tytułów i słów kluczowych?

Podczas gdy niektóre tytuły typu clickbait mogą generować duży ruch w Twojej witrynie. Google bierze pod uwagę nie tylko liczbę odwiedzających, biorąc pod uwagę autorytet witryny i klasyfikację strony. Każdego dnia możesz sprawić, że setki osób odwiedza Twoją witrynę. Jeśli ją opuszczą, ponieważ Twoja treść nie pasuje do podanego tytułu i adresu URL, może to wpłynąć na Twoją klasyfikację.

Najlepsze sposoby, aby unikać clickbaitów

Zwracaj uwagę na tytuły stron i strukturę nagłówków. Algorytmy Google mogą zrozumieć treść napisaną w Twojej witrynie i sprawdzić, czy pasuje ona do nagłówka i tytułu strony. Najnowsza aktualizacja tytułu strony Google umożliwia teraz mechanizmowi wyszukiwania wyświetlanie innego tytułu tagu. Dzieje się tak, kiedy tytuł strony nie pasuje do jej treści. Aby tego uniknąć, upewnij się, że tytuł i nagłówki strony dokładnie odzwierciedlają treść Twojej strony.

Twórz tytuły i nagłówki trafne dla SEO

Upewnij się, że tag tytułu i nagłówki Twojej strony są zgodne z SEO i odpowiednie do swojej treści. Badanie słów kluczowych może pomóc w odkryciu docelowych słów kluczowych, które można umieścić w tytule, nagłówkach i treści strony. Używanie docelowych słów kluczowych w treści sygnalizuje Google, że Twoja strona jest odpowiednia dla docelowego słowa kluczowego. Użyj narzędzia do analizy słów kluczowych, aby odkryć trafne lub powiązane słowa kluczowe. Możesz wykorzystać w swoich treściach i reklamach. Zacznij od dodania początkowego słowa kluczowego do danych wejściowych narzędzia i wybrania kraju docelowego: Narzędzie wskazuje propozycje krótkich i długich słów kluczowych oraz kluczowe dane, takie jak liczba wyszukiwań i przewidywany koszt CPC: clickbait Jeśli tworzysz treść na podstawie początkowego słowa kluczowego, przełącz widok Pytania, aby zobaczyć, o co użytkownicy pytają, dotyczącego Twojego tematu: clickbait2 Zapisz wszelkie potencjalne słowa kluczowe w narzędziach SEO. Narzędzie przechowuje grupy powiązanych słów kluczowych na listach, dzięki czemu można je szybko porównać lub wysłać do innych narzędzi. Gdy masz już słowa kluczowe, ważne jest, aby poprawnie zaimplementować je w treści. Spróbuj umieścić docelowe słowa kluczowe w tytule strony i nagłówkach. Użyj Asystenta pisania SEO, aby znaleźć i poprawić nagromadzenie słów kluczowych w treści. Tak, aby treści były przyjazne dla szperaczy sieciowych i czytelników. Aby uzyskać inspirację do blogowania, dodaj nowo odkryte słowa kluczowe do szablonu treści SEO. Szablon treści analizuje artykuły o najwyższej pozycji w rankingu związane z Twoim słowem kluczowym. Następnie udostępnia rekomendacje SEO, które mogą pomóc Twojemu artykułowi w podobnej pozycji. W szablonie treści SEO możesz wprowadzić więcej niż jedno słowo kluczowe.

Narzędzie tworzy rekomendacje dotyczące semantycznie powiązanych słów kluczowych, czytelności, opisów meta, tytułów stron i nie tylko. Sugeruje nawet możliwości linków przychodzących do Twojego artykułu po jego opublikowaniu:

Dopasuj się do wyszukiwań użytkownika

Podobnie jak słowa kluczowe, Twoje treści powinny odpowiadać intencji wyszukiwania użytkownika. Istnieją cztery popularne typy intencji wyszukiwania:

  • Intencje nawigacyjne: gdy użytkownik chce przejść do określonej witryny lub w jej pobliżu, prawdopodobnie doda markowe słowa kluczowe w swoich wyszukiwaniach (np. „Witryna Subaru”). Możesz kierować reklamy na te markowe słowa kluczowe, aby zdobyć świadomość marki.
  • Intencja informacyjna: jeśli użytkownik chce uzyskać więcej informacji na dany temat, może zadawać pytania lub używać słów kluczowych wskazujących, że szuka pomocy (np. „Co to jest dobry samochód?”). Kieruj te słowa kluczowe za pomocą treści informacyjnych, takich jak filmy, listy lub samouczki. Skoncentruj się na tworzeniu przydatnych, przydatnych treści, które odpowiadają na pytania czytelników.
  • Cel intencji komercyjnej: Gdy użytkownik zdecyduje, że chce kupić produkt lub usługę, prawdopodobnie przeprowadzi wyszukiwanie w celu porównania różnych dostępnych opcji („Subaru kontra Nissan”). Kieruj te słowa kluczowe za pomocą artykułów porównawczych, recenzji i przewodników po produktach do przechwytywania ruchu.
  • Intencja transakcyjna: niektóre słowa kluczowe lub wyrażenia wskazują, że użytkownik jest gotowy do zakupu (np. „Kup Subaru Forester”). Ci użytkownicy są gotowi do zakupu i szukają teraz informacji o najlepszej cenie. Szukając najlepszych ofert, mogą być zachęceni clickbaitami. Kieruj te słowa kluczowe za pomocą mocnych, dobranych do SEO treści, które podkreślają Twoją unikalną propozycję sprzedaży (unique selling proposition – USP). Możesz również wykorzystać docelowe słowa kluczowe w reklamach. Jednak upewnij się, że wezwanie do działania (call to action — CTA) jest jasne, a strona docelowa odzwierciedla to, co jest w reklamie.

Skorzystaj z funkcji mapy myśli narzędzia Topic Research. Uzyskasz wgląd w dodatkowe informacje, które mogą pomóc w ustaleniu intencji wyszukiwania. Przejrzyj najnowsze nagłówki związane z Twoim pomysłem na treść oraz wszelkie bieżące pytania, które ludzie zadają na Twój temat: clickbait

Clickbait – kluczowe informacje:

  • Clickbait to rodzaj techniki marketingowej wykorzystywanej do zwiększania liczby wyświetleń i kliknięć — ze znacznymi możliwościami niepowodzenia w Twojej strategii SEO.
  • Unikaj clickbaitów, upewniając się, że tytuł strony, nagłówki i adres URL są zgodne z treścią i intencją wyszukiwania użytkownika.
Read More

Chcesz zlecić pisanie bloga? Oto jakie masz możliwości

Według badań przeprowadzonych przez Orbit Media doświadczonemu pisarzowi napisanie wysokiej jakości posta na blogu zawierającego 2000 lub więcej słów zajmuje zazwyczaj co najmniej 6 godzin. Chcesz zlecić pisanie bloga i nie tracić czasu? Jak to jest w przypadku kogoś, kto jest mniej doświadczony w tworzeniu skutecznego posta na blogu? Albo w przypadku kogoś, kto może być zdolnym pisarzem, ale odpowiada również za wiele innych zadań marketingowych, takich jak planowanie i zarządzanie kampaniami, promocja treści, analityka, PR i inne? Faktem jest, że pisanie wymaga czasu. Dobre pisanie, które jest jasne i przekonujące, skutecznie zoptymalizowane, zgodne ze swoim przeznaczeniem i jest pisane dla człowieka, a nie tylko dla wyszukiwarki — trwa jeszcze dłużej. To tylko niektóre z powodów, dla których wielu marketerów chce zlecić pisanie blogów komuś z zewnątrz. Jednak istnieje tak wiele opcji outsourcingowego zlecenia pisania blogów. Może to być jednak przytłaczające. Nie każdy wie, od czego zacząć, jak ocenić różne możliwości i jak wybrać najlepszą opcję dla swoich potrzeb i budżetu. Aby ułatwić ten proces, przedstawiliśmy cztery popularne opcje outsourcingu pisania blogów i oceniliśmy je według typu, zalet/wad oraz średniego kosztu usług.

Chcesz zlecić pisanie bloga? Powszechne opcje outsourcingowego pisania blogów

„Niezależni” pisarze freelancerzy (wolni strzelcy) Niezależni pisarze to pracujący na własny rachunek wykonawcy, a nie pracownicy na pełen etat. Oferują swoje usługi pisarskie bezpośrednio swoim klientom. Dla celów porównawczych w tej sekcji odnosimy się do niezależnych pisarzy, którzy zbudowali silną własną markę i reputację pisarza. W związku z tym rzadziej można ich znaleźć w witrynach, platformach treści lub za pośrednictwem firmy, która zatrudnia dużą ilość pisarzy freelancerów, aby generować duże ilości tekstowej treści w Internecie („content farms”). Większość niezależnych pisarzy może dostarczać różne rodzaje treści i może pracować w różnych branżach. Jednak niektórzy autorzy mogą pracować w swojej niszy i nad określonymi rodzajami treści (np. e-mailami) lub pracować tylko w określonej branży (np. Medycznej lub motoryzacyjnej). Większość niezależnych  pisarzy ma dziś własną stronę internetową, na której potencjalni klienci mogą znaleźć próbki ich tekstów (na przykład na blogu), biografię, recenzje, wstawki i instrukcje, jak rozpocząć z nimi współpracę.

Plusy

  • Sukces niezależnego pisarza często zależy od reputacji, jaką zbudował wśród swoich klientów (z polecenia lub recenzje online). W związku z tym mają silną motywację, aby nie tylko dobrze pisać, ale także dostarczać treści zgodne z Twoimi celami.
  • Możliwe jest znalezienie pisarzy, którzy koncentrują się na Twojej konkretnej branży lub konkretnych potrzebach dotyczących treści.
  • Możesz komunikować się bezpośrednio z autorem, podając mu wszystkie istotne informacje dotyczące wpisu na blogu.
  • Pisarze są opłacani za realizację projektu. Outsourcing posta na blogu do freelancera może być bardziej opłacalną opcją w porównaniu z zatrudnieniem autora na pełny etat.

    Minusy

  • Popularni pisarze mogą nie być zawsze dostępni, ponieważ pracują dla swoich stałych klientów, więc znalezienie się na liście oczekujących może zająć trochę czasu. Będziesz musiał powiadomić ich z kilkutygodniowym wyprzedzeniem, jeśli chcesz zlecić napisanie wielu postów na blogu.
  • Każdy freelancer ma swój własny system cenowy. Niektórzy pobierają opłaty za słowo lub godzinę, inni mogą pobierać opłaty za projekt lub oferować „pakiet usług” (np. badanie słów kluczowych, cytaty ekspertów, projektowanie infografik itp.). Ta spersonalizowana wycena może utrudnić porównywanie stawek.
  • Jeśli jesteś niezadowolony z jakości treści, musisz współpracować bezpośrednio z autorem, aby spróbować rozwiązać ten problem. Optymalizacja wpisu na blogu pod kątem wyszukiwania organicznego może być wliczona w dodatkowe koszty.
  • Bez rekomendacji znalezienie niezależnego, wartościowego pisarza może zająć trochę czasu. Nawet autorzy, którzy mają dobrze zoptymalizowany blog i witrynę, są nadal łatwo przewyższani przez duże agregatory treści. Zwłaszcza w przypadku popularnych słów kluczowych, takich jak usługi pisania blogów. (Agregatory to witryny lub programy, które zbierają powiązane treści i wskazują do nich link).

Koszt outsourcingowego napisania bloga

Jak wspomnieliśmy powyżej, przedziały cenowe dla niezależnych usług pisania mogą się znacznie różnić, od kilkuset złotych do kilku tysięcy. W zależności od tego, jak pisarz pobiera opłaty za swoje usługi.

Chcesz zlecić pisanie bloga? Oto jakie masz możliwości

Chcesz zlecić pisanie bloga? Freelancerzy na stronach z „gig-based” z niezależnymi, krótkoterminowymi usługami

W powyższej sekcji skupiliśmy się na niezależnych freelancerach, którzy zasadniczo zbudowali własną markową firmę swoimi umiejętnościami pisania. Jednak Ci niezależni freelancerzy musieli najpierw stworzyć podstawy swojej działalności pisarskiej, podejmując projekty za pośrednictwem witryn z niezależnymi, krótkoterminowymi usługami. Tam, gdzie priorytetem dla osoby szukającej treści jest często ilość przy niskich kosztach, a nie jakość. Podobnie jak w przypadku większości zatrudnionych na własny rachunek, budowanie spójnej bazy klientów może być trudne na początku. W związku z tym wiele osób, które chcą przejść na niezależne pisanie – w niepełnym lub pełnym wymiarze godzin – może oprzeć się na platformach łączących freelancerów z firmami, które chcą ich zatrudnić, a następnie zacząć rozwijać i doskonalić swój zestaw umiejętności i bazę klientów.

Plusy

  • Jest wielu pisarzy o różnych specjalizacjach, więc nawet w bardzo specyficznej dziedzinie masz duże szanse na znalezienie autora z wystarczającą wiedzą.
  • Możesz natknąć się na wysoko wykwalifikowanego pisarza, który jest nowym freelancerem i oferuje swoje usługi za pośrednictwem witryny „gig-based”, aby zbudować swoje portfolio. Pozwala to na uzyskanie wysokiej jakości treści na blogu.
  • Ze względu na dość rygorystyczne zasady platformy, pisarz będzie zainteresowany wykonaniem zadania w określonym czasie.
  • Jeśli jesteś niezadowolony z jakości treści, zespół prowadzący witrynę „gig-based” może pomóc w rozwiązaniu sporów między Tobą a autorem.

Minusy

  • Ze względu na charakter tych witryn „gig-based”, niektórzy autorzy skupiają się na ilości treści, a nie na jakości treści.
  • Możesz znaleźć pisarzy, którzy dopiero uczą się pracy i nie mają odpowiedniego poziomu umiejętności pisania.
  • Stawki są zwykle niższe w witrynach „gig-based”. Pisarze mogą ustalać priorytety zamówień według ceny, a nie według ich specjalizacji.
  • Pisarze głównie świadczą usługi wymienione w „gigu”. Dodatkowa korekta, korekta lub edycja postu może wiązać się dodatkowymi kosztami. Jakość i autentyczność treści nie są sprawdzane, chyba że dyskusja jest otwarta.

Koszt outsourcingowego napisania bloga

Podobnie jak niezależni pisarze, opłaty za usługi autorów znajdowanych na stronach „gig-based” mogą się bardzo różnić. Niektórzy pisarze, którzy zaczynają pisać, mogą pobierać zaledwie 20 zł za post. Inni, którzy mają większe doświadczenie — oraz recenzje i oceny, które je potwierdzają — mogą pobierać wyższą opłatę w wysokości kilkuset złotych za post.

 Chcesz zlecić pisanie bloga? Oto jakie masz możliwości

Chcesz zlecić pisanie bloga? Agencje

Istnieją różne rodzaje agencji, które oferują firmom usługi związane z pisaniem treści. Należą do nich agencje marketingu cyfrowego, agencje PR, a nawet agencje marketingu treści. Chociaż ich ogólne obszary usług mogą się różnić, większość oferuje pisanie w ramach swojego portfolio usług. Agencje te mogą mieć w swoim zespole autorów wewnętrznych lub mogą zlecać pisanie niezależnym pisarzom, lub osobom z witryn „gig-based”.

Plusy

  • Agencje mogą być w stanie przypisać pełnoetatowego pisarza (lub wielu pełnoetatowych pisarzy) do projektu klienta, aby zapewnić jego szybkie wykonanie.
  • Wiele agencji oferuje szeroki zakres usług (np. SEO, media społecznościowe, PR, PPC itp.), często mogą one pomóc swoim klientom rozwiązać inne czynniki, które wpływają na wydajność bloga. Takie jak wrażenia użytkownika strony, zgodność treści z SEO, wizualne aspekty postu, strategia promocji w mediach społecznościowych itp.
  • Zazwyczaj pisarze pracujący w imieniu agencji są odpowiednio przeszkoleni, a ich teksty sprawdzane.
  • Renomowane agencje współpracują z wieloma firmami i branżami, więc możliwe, że znają już Twoją firmę i specyfikę treści.
  • Agencje działają na podstawie umowy, dzięki czemu możliwe jest negocjowanie i dostosowywanie wszystkich warunków, w tym płatności.
  • Warunki umowy gwarantują ochronę danych wrażliwych.

Minusy

  • Pisanie postów na blogu może wiązać się dodatkowymi kosztami zarządzania projektem itp.
  • Komunikacja z pisarzem (pisarzami) jest zwykle mniej bezpośrednia; być może będziesz musiał najpierw skontaktować się z kierownikiem projektu nadzorującego Twoje konto.
  • Niektóre agencje zlecają pisanie bez informowania swoich klientów.

Koszt outsourcingowego napisania bloga

Freelancerzy zwykle pobierają opłaty za godzinę lub według projektu. Większość agencji pobiera miesięczną opłatę za swoje usługi. Jednak opłata ta prawdopodobnie obejmuje usługi wykraczające poza pisanie, takie jak strategia, planowanie, optymalizacja, promocja i analityka. Zgodnie z cennikiem na Clutch.co, opłaty za pisanie postów na blogu wynoszą średnio od 1000 do 1500 zł za post.

Chcesz zlecić pisanie bloga? Oto jakie masz możliwości

Chcesz zlecić pisanie bloga? Rynki treści

Rynki treści są względnie nowe outsourcingu treści. Chociaż przydomek „rynek” jest zniuansowany i może być interpretowany lub definiowany nieco inaczej w zależności od firmy. Rynki treści łączą biegłych pisarzy z osobami i firmami, które chcą wykorzystać swoje umiejętności i własne perspektywy. Robią to z większą przejrzystością niż większość innych opcji outsourcingu treści. Rynki treści są zasadniczo „swatami” świata pisania. Jeśli ten opis brzmi podobnie do witryn „gig-based”, a nawet agencji treści, to dlatego, że takie są. Istnieją jednak ważne różnice, które szczegółowo opisaliśmy w poniższych sekcjach: zalety/wady/koszta.

Zalety

  • Każda część treści ma stałą stawkę, więc pisarze mają tendencję do równego traktowania wszystkich zadań.
  • Większość rynków treści starannie wybiera i weryfikuje pisarzy, którzy mają doświadczenie w różnych niszach i domenach.
  • Szybkość realizacji projektu jest zwykle dość wysoka i nie ponosisz żadnych dodatkowych opłat za pilne dostarczenie przedmiotu umowy.
  • Większość rynków chętnie przejmuje dodatkową odpowiedzialność, taką jak zarządzanie projektami, aby ułatwić sobie zarys treści.

Wady

  • Czasami różnica między umiejętnościami różnych pisarzy jest znaczna, więc możesz otrzymać tekst o innej jakości w tej samej cenie.
  • Większość autorów to rodzimi użytkownicy języka polskiego, więc jeśli potrzebujesz postów na blogu w innym języku, może się to okazać nieco trudniejsze lub czasochłonne.
  • Rynki treści wymagają miesięcznych subskrypcji, więc krótkotrwałe projekty mogą nie być dobrym rozwiązaniem.
  • Możesz chcieć zlecić stworzenie treści pomocniczych do swojego artykułu na blogu, których niektóre rynki nie zapewniają, np. biuletyn e-mailowy lub post w mediach społecznościowych.

Koszt outsourcingowego napisania bloga

Ceny wahają się od 94 zł do 224 zł za artykuł zawierający 1500 słów, plus dodatkowa opłata za subskrypcję. tworzenie treści opcje outsourcingowe

Chcesz zlecić pisanie bloga? Uwagi końcowe

Jak widać, istnieje wiele opcji outsourcingowego napisania bloga, z których każda ma swoje zalety i wady. Nie trzeba wybierać tylko jednego rozwiązania. Wiele firm używa kombinacji dwóch lub nawet trzech opcji, aby jak najlepiej zaspokoić swoje potrzeby, więc musisz dokładnie rozważyć ile masz czasu i jakie masz finanse i wybrać własną opcję.. Aby Ci w tym pomóc, dokonaliśmy krótkiego porównania wszystkich opcji wymienionych powyżej.

Read More

Treści sponsorowane: kompletny przewodnik dla początkujących i profesjonalistów

Treści sponsorowane: kompletny przewodnik dla początkujących i profesjonalistów

W czasie, gdy ignorowanie banerów reklamowych stale zabija tradycyjną reklamę. Marketerzy, którzy chcą zwiększyć ekspozycję swojej marki, znajdują nowe sposoby na poszerzenie grona odbiorców i generowanie wysokiej jakości leadów. Treści sponsorowane to jeden z tych sposobów. W tym artykule przyjrzymy się, czym dokładnie jest i jak możesz go wykorzystać do promocji swojej marki.

Czym są treści sponsorowane?

Mówiąc prosto, treści sponsorowane to rodzaj płatnej reklamy. Mogą przybrać dowolną formę — od artykułu lub infografiki, po wideo lub post w mediach społecznościowych. Chociaż sponsorzy mogą sami tworzyć treści, zazwyczaj płacą za ich wyprodukowanie. Następnie opublikowanie w imieniu wiodącej w branży witryny internetowej, współpracownika lub influencera. Treści sponsorowane są więc zarówno reklamą, jak i publikacją, która oddaje unikalną wartość dla czytelników lub widzów. Zwykle wykraczającą poza zwykłą promocję produktu lub usługi. Aby uniknąć zamieszania i nie wprowadzać ludzi w błąd, Federalna Komisja Handlu wymaga, aby sponsorowane treści były oznaczone odpowiednimi uwagami (np. „Sponsorowane przez…”) lub hashtagami.

Sponsorowane formaty treści

Format, który wybierzesz dla swoich sponsorowanych treści, będzie się różnić w zależności od celów, budżetu i zasobów. Popularne formy treści sponsorowanych obejmują:

  • Posty na blogu
  • Artykuły
  • Listy
  • Infografika
  • Posty w mediach społecznościowych
  • Odcinki podcastów
  • Webinaria
  • Wydarzenia
  • Filmy

Treści sponsorowane a reklamy natywne, a artykuł sponsorowany (advertorial — reklama w formie tekstu redakcyjnego)

Ze względu na różnorodność formatów treści sponsorowane są często mieszane z innymi płatnymi formatami reklamowymi, takimi jak reklamy natywne i advertoriale. Spójrzmy na różnice. Reklama natywna to reklama dopasowana do treści strony, na której jest wyświetlana. Reklamy natywne mogą pojawiać się na stronach wyników wyszukiwania i pasować do wyszukiwanego hasła lub pojawiać się w Twoim kanale mediów społecznościowych i subtelnie próbować Ci coś sprzedać. Podobnie jak w przypadku publikacji sponsorowanych, reklamy natywne muszą być odpowiednio oznaczone. Reklamy natywne obejmują reklamy w mediach społecznościowych, sponsorowane wyniki wyszukiwania, polecane treści na końcu artykułów, reklamy w biuletynach e-mailowych, promowane produkty na rynkach e-commerce itp. Kluczowe różnice między reklamą natywną a treścią sponsorowaną są następujące:

  • Format: publikacje sponsorowane nie oferują produktów ani usług bezpośrednio, tak jak robią to reklamy natywne.
  • Twórca: Reklamy natywne są tworzone przez markę, która chce z nich skorzystać.

Treści sponsorowane mogą być również tworzone przez markę. Jednak wydawca musi zadbać o to, aby efekt końcowy odpowiadał jakości i sposobowi przekazu, jakiego oczekuje ich odbiorca.

  • Wydawca: wydawca po prostu zapewnia miejsce na reklamę natywną w swojej witrynie. Jeśli chodzi o treści sponsorowane, mogą wystąpić dodatkowe działania promocyjne, np. e-mail lub wyskakujący baner do posta na blogu. Advertoriale to reklamy zaprojektowane tak, aby wyglądały jak artykuły wyprodukowane przez wydawcę. Służą one do przyciągania potencjalnych Klientów, wykorzystując reputację wydawcy, jednocześnie przekazując informacje bezpośrednio o reklamowanej marce.

Kluczowe różnice między reklamami a treściami sponsorowanymi są następujące:

  • Skupienie się na: Advertoriale koncentrują się na reklamowanej marce, podczas, gdy sponsorowane treści są kształtowane wokół obaw użytkownika.
  • Ton głosu: Reklamodawcy mają tendencję do przekonywania i motywowania czytelników do zakupu, podczas gdy treści sponsorowane przedstawiają markę w lżejszy, zabawny lub informacyjny sposób.

Kiedy potrzebujesz sponsorowanych treści?

W powyższej sekcji omówiliśmy formaty reklam, które mogą być silną konkurencją dla treści sponsorowanych. Dowiedzmy się, kiedy i dlaczego warto wybrać te drugie.

  • Ustanowienie innowacji Sponsorowane treści pozwalają zaprezentować swoją wiedzę i budować zaufanie wśród potencjalnych Klientów, jednocześnie wykorzystując platformę, którą już rozpoznają i cenią.
  • Zwiększanie ruchu zwrotnego. Twoje sponsorowane treści najprawdopodobniej będą zawierać linki do Twoich własnych zasobów. Dlatego upewnij się, że mądrze wybierasz, dokąd poprowadzić swoich czytelników!
  • Docieranie do określonych odbiorców. Jeśli dobrze dobierzesz medium, będziesz w stanie poszerzyć swój zasięg i dotrzeć do Klientów, którzy idealnie pasują do Twojego profilu kupującego (a tym samym generować wysokiej jakości leady).

Tworzenie sponsorowanych treści w celu zapewnienia sukcesu

Nawet biorąc pod uwagę ich zalety, treści sponsorowane przyniosą oczekiwane rezultaty tylko wtedy, gdy zostaną stworzone prawidłowo. Oto 5 wskazówek, jak je ulepszyć. Tworzenie sponsorowanej treści – zasady: Nigdy:

  • Nie próbuj sprzedać Twojego produktu na samym początku treści.
  • Nie ukrywaj faktu, że treści są opłacone.
  • Nie polegaj na ilości tekstu, ale na jego jakości.
  • Nie lekceważ problemów, które dotyczą czytelników, skupiając się tylko na promocji.
  • Nie wybieraj pierwszego dostępnego formatu tekstu, który przyjdzie Ci na myśl jako pierwszy.

Co powinieneś zrobić:

  • Skup się na dostarczeniu Twoich wartościowych treści, zamiast skupiać się na oferowaniu produktu lub usługi.
  • Szanuj wytyczne FTC (Federal Trade Commision) odnośnie treści sponsorowanych. Używaj istotnych hashtagów i innych znaków, aby uniknąć wprowadzenia w błąd Twoich użytkowników i nieprzestrzegania kwestii regulacyjnych.
  • Jasno określ sobie, publikatorowi i autorowi cel publikacji. Użyj tylko takiej ilości tekstu jaka jest porzebna, aby wyjaśnić cały temat. Dodawaj unikalne i nieodparte grafiki, aby uczynić swoją treść bardziej angażującą i łatwiejszą w czytaniu.
  • W czasie badania czy negocjowania tematu, staraj się postawić na jeden problem, który przedstawi siłę Twojej marki i przychyli się do potrzeb Twoich odbiorców. Upewnij się, że przedstawiasz swoją unikalną ekspertyzę.
  • Ostrożnie zbadaj specyfikę platformy. Porównaj jej odbiorców z Twoją docelową osobą, aby upewnić się, że fragment, który publikujesz trafi w punkt.

Aby zużywać mniej zasobów podczas przygotowywania sponsorowanych treści, możesz:

  • Zmienić przeznaczenie istniejących treści, aby wykorzystać je w zamieszczanych publikacjach. Na przykład, jeśli niedawno opublikowałeś e-booka, dlaczego nie utworzyć na jego podstawie posta na blogu? Następnie możesz dodać link, aby pobrać e-book i zdobyć kilku potencjalnych Klientów z tego sponsorowanego posta na blogu.
  • Wykorzystać w pełni swoje wewnętrzne zasoby i wiedzę. Na przykład zachęcanie eksperta dziedzinowego do przemawiania na sponsorowanych webinariach i podcastach. Może to przynieść korzyści wszystkim zaangażowanym stronom.
  • Wykorzystać narzędzia SEO i narzędzia do analizy fraz, aby znaleźć oryginalne pomysły na sponsorowane treści lub dowiedzieć się, jakie tematy już są omawiane przez potencjalne media i konkurencję.

6 przykładów treści sponsorowanych, które pokochasz

Oto kilka przykładów ilustrujących powyższe za i przeciw:

1.Treści sponsorowane

Ten artykuł, opublikowany przez Telegraph i sponsorowany przez Etihad Airways, wydaje się być skierowany do smakoszy, ponieważ opowiada o wycieczce restauracyjnej po australijskich miastach. Wykorzystuje jednak dość atrakcyjną oprawę wizualną, która może przyciągnąć nie tylko smakoszy.

2. Treści sponsorowane1 „Myślisz, że chryzantemy i mieczyki są zbyt naiwne dla twojego salonu? Tej zimy są modne — a oto sześć innych modnych kwiecistych mód, które sprawią, że Twój dom będzie gotowy na jesień”. Artykuł sponsorowany przez Marks & Spencer został opublikowany w Mail Online. Choć strasznie długi nagłówek może na pierwszy rzut oka wydawać się niezręczny, jest idealnie dopasowany do stylu i tonu głosu tabloidu wydawniczego.

3. treści sponsorowane2 Współpraca Tums z programem wywiadów „Hot Ones” to kolejny przykład idealnego wyboru platformy, ponieważ program przedstawia konsumpcję jedzenia tak pikantnego, że prawie każdy, kto go ogląda, pomyślałby o środku łagodzącym.

4. Treści sponsorowane3

Filtry SnapChat i Instagram autorstwa Taco Bell miały stać się zaraźliwe w 2016 roku ze względu na niesamowity komponent wizualny.

5. Ten post oparty na technologii SEO w Dzienniku wyszukiwarek. Przedstawia wyniki badań i statystyki dotyczące tworzenia lejków treści, jest dobrym przykładem tego, jak dwa renomowane marki mogą współpracować z korzyścią dla swoich użytkowników.Treści sponsorowane46.Treści sponsorowane5Jest to przykład bonusowy. Nie jest całkowicie zgodny z treściami sponsorowanymi. Współpraca Refinitiv i Real Vision pokazuje, w jaki sposób marki mogą wyjść ponad jednorazowe projekty z wydawcami i stworzyć całą serię napędzaną przez markę i platformę. The Big Conversation to program, który jest produkowany i promowany przez obie strony. Skutkuje to tysiącami wyświetleń i wieloma pozytywnymi opiniami.

Wybór platformy dystrybucyjnej

Kanały publikowania sponsorowanych treści, nie mają żadnych limitów ani ograniczeń. Przy dokonywaniu wyboru należy wziąć pod uwagę trzy główne aspekty. Są to specyfika odbiorców, specyfika platformy i oczywiście Twoje cele.

Poznaj swoją publiczność

Sprawdź, gdzie spotykają się Twoi docelowi odbiorcy, i dowiedz się, jakie formaty treści używają. Na przykład energiczna, aktywna młodzież będzie bardziej skłonna do oglądania filmu na YouTube lub podcastu niż do czytania długiego artykułu. Zastanów się, w jaki sposób najlepiej przekazać wiadomość. Jak chciałbyś, żeby twoja publiczność zareagowała? Chciałbyś rozśmieszyć ją, nauczyć czegoś nowego, zachęcić do określonego działania? Pozwoli Ci to zarówno wymyślić idealny format, jak i zawęzić listę platform dystrybucyjnych.

Zbadaj platformę

Następnie upewnij się, że wpływowe osoby lub media, które bierzesz pod uwagę, naprawdę renomę taką, jak Ci się wydaje. Poproś wydawcę o zestaw multimedialny i inne informacje, a dobrze zrozumiesz odbiorców, ton głosu, wiadomości i zaangażowanie oraz upewnisz się, że są one zgodne z Twoimi. Dodatkowo możesz przyjrzeć się ruchowi w sieci lub liczbie obserwujących i zaangażowaniu w mediach społecznościowych. Narzędzie SEO pozwoli Ci szybko i łatwo uzyskać niektóre z tych informacji, a Przegląd domeny dostarczy Ci informacji o poziom autorytetu domeny wydawcy. Inne rzeczy, na które należy zwrócić uwagę, to:

  • Rodzaj odbiorców i czy jest zgodny z Twoimi
  • Zasięg mierzony jako miesięczne unikalne odwiedziny w witrynie
  • Istniejące formaty treści sponsorowanych
  • Wymagania i wytyczne redakcyjne
  • Inne marki, które również się z nimi reklamują i ich historie sukcesu, jeśli są dostępne.

Upewnij się, że Twoje cele są zgodne z potrzebami odbiorców i wymaganiami platformy

I na koniec jasno określ swoje oczekiwania, aby móc przewidzieć sukces swojej publikacji. Czy planujesz uzyskać długoterminowe czy szybkie rezultaty? Na przykład posty w mediach społecznościowych mogą niemal natychmiast zwiększyć listę odwiedzin, ale nie tylko na początku. I niekoniecznie muszą przynosić wiele szybkich, wysokiej jakości leadów, jeśli oferujesz produkty lub usługi o wysokiej jakości. Wręcz przeciwnie, wzrost zainteresowania artykułami i postami na blogu trwa nieco dłużej i dopiero później zaczyna generować aktywność. Znajomość swoich celów i wskaźników KPI pomoże Ci oszacować, czy zasoby, które planujesz zainwestować w sponsorowane treści, kiedykolwiek się zwrócą i monitorować właściwe wyznaczniki. Krótko mówiąc, jeśli szukasz świadomości marki i przemyślanego dowództwa, możesz monitorować zasięg i ruch z witryn odsyłających, wyświetlenia i wskaźniki zaangażowania społecznego; jeśli Twoim celem są potencjalni klienci spójrz na pobrane Gated Content (dostępne pod warunkiem wykonania przez użytkownika dodatkowego działania), które prezentujesz.

Przewidywanie osiągniecia wyników sponsorowanych treści

Kolejnym wyzwaniem związanym z treściami sponsorowanymi i innymi publikacjami zewnętrznymi jest pomiar wyników. Niektóre z tych informacji można uzyskać od wydawcy lub zebrać manualnie. Jest to jednak dość żmudna praca, zwłaszcza jeśli musisz śledzić kilka sponsorowanych publikacji na różnych platformach. Istnieją narzędzia do szybkiego i łatwego pobierania wszystkich potrzebnych wskaźników. Śledzenie postów pozwala dowiedzieć się o ruchu zwrotnym, jaki generuje Twój post lub artykuł. Znaleźć słowa kluczowe, dla których znajduje się w rankingu Top 100 Google. Obliczyć liczbę posiadanych udostępnień i linków zwrotnych oraz oszacować potencjalny zasięg. Wszystko w jednym miejscu.

Czy sponsorowane treści okażą się dla Ciebie dobrym wyborem?

Dla marketera bardzo ważne jest zbudowanie strategii treści, która jest zgodna z jego celami i preferencjami odbiorców. Aby zrozumieć, czy i jak sponsorowane treści mogą pasować do Twoich planów promocyjnych, musisz dokładnie rozważyć ich ogólne zalety i wady. Korzyści płynące z treści sponsorowanych to:

  • Dostarczanie prawdziwej wartości swoim odbiorcom, zamiast po prostu podkreślać mocne strony swoich produktów.
  • Utrzymanie pozytywnego doświadczenia użytkownika przy jednoczesnym unikaniu ignorowania banerów.
  • Łatwy dostęp do nowych odbiorców i poprawa przywództwa innowacyjnego. Wady treści sponsorowanych to:
  • Relatywnie wysoki koszt publikacji na cenionym serwisie/mediach.
  • Większa uwaga FTC (Federal Trade Commission) i ścisła konieczność przestrzegania wymogów regulacyjnych.
  • Dodatkowa inwestycja potrzebna do zamówienia, stworzenia lub zmiany przeznaczenia treści, tak aby spełniała wymagania zarówno Twoje, jak i wydawcy. Jeśli zdecydujesz się skorzystać ze sponsorowanych treści w swoim marketingu, upewnij się, że korzystasz z narzędzi, które pomogą Ci usprawnić i zoptymalizować ten proces. Skorzystaj z narzędzia SEO i Content Marketingu. Rozpoznasz tematy, na których należy się skoncentrować podczas tworzenia treści sponsorowanych. Poprawiać ich jakość i śledzić ich wydajność, a wszystko to w jednym miejscu.
Read More

Jak zmienić swój blog w źródło generowania przychodów?

Jak zmienić swój blog w źródło generowania przychodów?

Jak zmienić swój blog w źródło generowania przychodów? Sposób, w jaki zdecydujesz się to zrobić, zależy od potrzeb Twojej firmy i docelowych klientów. Na przykład lokalna siłownia może zarabiać, oferując zajęcia online lub zostać partnerem w celu promowania produktów popularnej marki fitness. Księgarnia może założyć internetowy klub książki dla płatnych członków lub organizować wydarzenia autorskie z biletami za pośrednictwem transmisji na żywo. Jeśli oferujesz usługi B2B, strategia monetyzacji może obejmować kursy online, płatne webinaria lub konsultacje. Wszystko to może być wsparte treścią bloga. Dzięki odpowiedniej strategii monetyzacji Twój blog może wspierać finansowo Twój biznes i promować Twoją markę, generować nowe leady i budować trwałe relacje z klientami. Jeśli nie masz pewności, czy zarabianie na swoim blogu jest dla Ciebie, spróbuj zadać sobie następujące pytania:

  • Czy regularnie publikuję wysokiej jakości treści na blogu?
  • Co tak naprawdę oznacza zarabianie na blogu dla mojej firmy?
  • Jakie produkty lub usługi online mogę zaoferować w mojej niszy? Niezależnie od branży, Twoja strategia musi mieć dopasowana dla Twojej firmy, aby była skuteczna.

Jak zmienić swój blog w źródło generowania przychodów? 1. Opracuj strategię zarabiania na blogu

Jeśli chcesz zarabiać na swoim blogu, najpierw musisz wiedzieć, jak odpowiednio to zaplanować. Musisz stworzyć strategię monetyzacji. Taki wgląd pozwoli zaplanować Ci dalszą strategię marketingową, zanim jeszcze stworzysz treści. Twoja strategia zarabiania powinna być ściśle powiązana z ogólną strategią dotyczącą treści. Pomoże to upewnić się, że zarówno produkt, jak i zawartość bloga są zgodne z ogólną tożsamością marki. Dodatkowo, jeśli chcesz używać swojego bloga do promowania tego produktu, będzie to o wiele łatwiejsze, jeśli Twoje treści i produkt są już spójne. Innymi słowy, Twoja strategia musi mieć sens dla Twojej firmy i Twoich klientów. Trzymaj się takiego, który jest zgodny z tożsamością Twojej marki i rozwiązuje rzeczywiste problemy, których mogą doświadczać Twoi Klienci.

  1. Nisza: Jaka jest Twoja specjalizacja w branży? Co sprawia, że ​​Twój punkt widzenia jest wyjątkowy? Utrzymuj swoje produkty i usługi (i cały blog) w zgodzie z tożsamością marki, pozostając wiernym swojej dziedzinie ekspertyzy. Może to nie tylko pomóc w zbudowaniu bardziej spójnej strategii treści — ułatwiając tym samym korzystanie z bloga do promowania produktów. Może również być przydatna w nabraniu popularności w Twojej medialnej przestrzeni, ponieważ czytelnicy będą postrzegać Cię jako zaufanego eksperta.
  2. Odbiorcy: pomyśl o swoich głównych klientach, ich tła, stylu życia i zainteresowaniach. Twój produkt lub usługa powinny nie tylko służyć ich potrzebom i zainteresowaniom, ale także strategia promocji powinna przemawiać bezpośrednio do nich. Na przykład, czy większość Twoich Klientów jest skupiona na rodzinie? Następnie zastanów się nad tworzeniem treści na blogu wokół swojego produktu, które przemawiają do tego zainteresowania. Rozmawiając z odbiorcami w temacie ich zainteresowań, możesz zbudować z nimi silniejszą relację i skuteczniej sprzedawać siebie i swoje produkty.
  3. Prezentacja: Wykorzystaj to, czego dowiedziałeś się o swojej niszy i odbiorcach, i zadaj sobie pytanie: Co sprzedam? Jak zaspokoić potrzeby mojego Klienta? W jaki sposób dotrzeć do mojego Klienta? Te pytania mogą wydawać się oczywiste. Jednak ważne jest ustalenie, tego co sprzedajesz, dlaczego i jak pomoże Ci sprawić lepsze wrażenie na Kliencie. W ten sposób możesz tworzyć dopasowane, atrakcyjne treści na blogu, które zachęcają docelowych klientów do zakupu.
  4. Etapy zakupu: Jedną z głównych funkcji Twojego bloga jest zwiększanie ruchu i przyciąganie nowych użytkowników do Twojej witryny. Skuteczne treści mogą zachęcić tych odwiedzających do kupna Twoich produktów. Zastanów się, jakiego rodzaju informacji mogą potrzebować ci nowi Klienci na każdym etapie swojej zakupu (świadomość, rozważanie, decyzja i nie tylko). Upewnij się, że piszesz treści przyjazne SEO, które poprowadzą ich przez ich etapy zakupu.
  5. Promocja: Upewnij się, że masz dużą aktywność na wszelkich platformach społecznościowych, z których mogą korzystać Twoi docelowi klienci. Możesz używać tych platform do budowania relacji i promowania swoich treści, produktów lub usług. Zastanów się również nad publikowaniem blogów gościnnych, reklam i marketingu e-mailowego do swojej strategii promocyjnej.

Jak zmienić swój blog w źródło generowania przychodów?

Jak zmienić swój blog w źródło generowania przychodów? 3 sposoby, aby Twój blog generował dodatkowe przychody

Poniżej znajdują się trzy przykłady tego, jak możesz wykorzystać swojego bloga do zyskania dodatkowych źródeł przychodów dla swojej firmy.

1. Twórz i sprzedawaj kursy online

Jesteś ekspertem w swojej niszy. Czy jest lepszy sposób na dzielenie się tą ciężko zdobytą wiedzą, niż edukowanie innych? Niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność B2B, czy B2C, możesz używać swojego bloga do promowania płatnych kursów online. Kursy budują Twoją markę i wspierają ją finansowo. Pełny kurs online składa się zazwyczaj z wielu lekcji, z których każda obejmuje jeden temat w ramach większego przedmiotu. W przypadku bardziej szczegółowych przedmiotów, które wymagają tylko jednej lekcji, możesz również oferować płatne webinaria lub sesje szkoleniowe, które zazwyczaj odbywają się jednokrotnie. W tym artykule wszystkie te formy nauczania będziemy nazywać „kursami”. Jakie problemy mogą próbować rozwiązać Twoi docelowi odbiorcy, gdy czytają Twojego bloga? Jakie pytania zadają? Twórz kursy dotyczące tych zagadnień, aby stać się najlepszym źródłem informacji dla odbiorców. Kursy online mogą być cennym źródłem generowania przychodów. Na przykład, gdy:

  • Ustanawiają Twój biznes jako zaufane treści.
  • Możesz je sprzedawać, o ile informacje są aktualne.
  • Zmieniaj ich przeznaczenie materiałów szkoleniowych na infografiki, posty na blogu, e-booki i nie tylko.
  • Możesz je promować wspólnie z innymi kursami. Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem studia jogi i aktywnego bloga. Ponieważ medytacja i praca z oddechem są podstawą jogi, decydujesz się docenić swoich Klientów i ich zajęcia, opracowując wprowadzające 4-godzinne warsztaty na temat podstaw medytacji. Zarówno członkowie, jak i osoby niebędące członkami, mogą uczestniczyć za rozsądną opłatą.

Twój blog może być doskonałą platformą do promowania tego warsztatu medytacyjnego. Na przykład możesz napisać post o niektórych historycznych elementach medytacji i jej związku z jogą. Następnie na końcu posta zamieścić wezwanie do działania (Call-To-Action) dotyczące 4-godzinnych warsztatów, oraz link do strony docelowej z informacjami o rejestracji i płatnościach.

2. Zostań partnerem podobnej marki

Marketing afiliacyjny to model marketingowy, w którym firma wynagradza partnera za promowanie swojej marki w sposób, który generuje leady lub sprzedaż. Może to obejmować prowizję na podstawie procentu sprzedaży, premie za posty na blogu, opłatę ryczałtową itp. Wiele firm jest podmiotami stowarzyszonymi w programach partnerskich innych marek. Na przykład marka finansów osobistych i mała firma FinanceBuzz publikuje treści na szeroki zakres tematów. Od recenzji i porównań kart kredytowych po artykuły o aplikacjach inwestycyjnych i rynku umów krótkoterminowych. Są również podmiotem stowarzyszonym w programach partnerskich innych marek, w tym Chase, Ibotta, Stash i Robinhood.

Jak więc ta opcja generowania przychodów może działać u Ciebie, w Twojej firmie i na Twoim blogu? Wróćmy przykładu ze studia jogi. Wielu uczniów prosi zaufany zespół studia jogi o zalecenia dotyczące najlepszego sprzętu do jogi, czy to maty, ręcznika, stroju do jogi itp. Jako partner stowarzyszony z markami sprzedającymi ten sprzęt do jogi, możesz oferować recenzje różnych produktów na blogu swojego studia jogi, podając swój link partnerski w poście. Jeśli jeden z Twoich studentów zdecyduje się na zakup któregokolwiek z tych produktów, o których umiejętnie podałeś informacje, Twoje studio jogi otrzyma prowizję. Program partnerski każdej marki ma swoje unikalne kryteria, ale ogólna struktura jest zasadniczo taka sama.

Brzmi to podobnie do bycia „influencerem”. Podstawowa różnica tkwi w strukturze rekompensaty. Influencerzy zazwyczaj otrzymują z góry stałą wypłatę za pisanie, promowanie produktów lub usług marki. Niezależnie od tego, czy w wyniku swoich wysiłków generują leady, czy sprzedaż. Natomiast partner afiliacyjny otrzymuje stałą wypłatę tylko wtedy, gdy jego wysiłki rzeczywiście przynoszą rezultat.

Jak zmienić swój blog w źródło generowania przychodów?

3. Zaoferuj płatną subskrypcję na treści premium

Oferowanie treści premium Klientom opłacającym subskrypcję to kolejny sposób, w jaki niektóre firmy generują dodatkowe przychody. Większość ludzi wie, jak działa struktura biznesowa studia jogi. Osoba wchodzi do studia fizycznego i albo płaci za zajęcia, albo ma członkostwo, które daje jej dostęp do serii zajęć po obniżonej cenie. Aby rozszerzyć źródła generowania przychodów w sposób zgodny z ich celem i wizją, wiele studiów jogi oferowało płatną subskrypcję po obniżonej stawce. Dawała ona ludziom dostęp do różnych zajęć online, w tym zajęć bardziej edukacyjnych. Niektóre studia oferowały odpłatne zajęcia na takie tematy, jak zdrowe odżywianie, jak odstresować się w stresujących czasach, jama i nijama itp.

Mając na uwadze ten przykład, zastanów się, jak oferowanie płatnej subskrypcji lub członkostwa może działać w Twojej firmie. Jeśli oferujesz usługę, być może oferujesz płatny kurs certyfikacyjny — lub serię kursów — związanych z tą usługą. Jeśli jesteś firmą skoncentrowaną na produkcie, być może rozważysz zaoferowanie płatnej opcji dostępu do pewnej liczby konsultacji związanych z używaniem tego produktu. Możliwe, że jeśli od jakiegoś czasu dodajesz treści do swojego bloga. Masz już obszerne treści, które można zebrać w obszerny kurs. A na końcu postów na blogu związanych z treścią kursu możesz zoptymalizować call to action.  Pomoże to promować kursy i przekazać jego wartość czytelnikowi.

Jak zmienić swój blog w źródło generowania przychodów? Użyj swojego bloga, aby stworzyć źródło przychodów

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się oferować płatne warsztaty, zostać partnerem innej firmy, czy zaoferować płatne członkostwo lub subskrypcję dostępu do najlepszych treści. Możesz użyć swojego bloga, aby rozwijać swoją markę i generować przychody. Treść Twojego bloga jest kluczowym elementem każdej strategii monetyzacji. Przyciąga nowych klientów, mówi im o Twojej niszy, Twojej firmie i tym, co masz do zaoferowania. Prowadzi ich przez podróż zakupową. Jednak tworzenie świetnych treści nie jest łatwe. Upewnienie się, że wszelkie publikowane przez Ciebie treści promujące Twoją ofertę są jasne, przekonujące i konstruktywne, mogą wymagać wyjątkowych umiejętności. Dowiedz się więcej o usprawnianiu tworzenia treści z pomocą profesjonalnego zespołu pisarskiego.

Read More

Jak sprawdzić pozycję strony w Google oraz widoczność całej domeny?

Jak sprawdzić pozycję strony w Google oraz widoczność całej domeny?

Właściciele blogów i stron internetowych prześcigają się, aby ich serwisy zajmowały możliwie najwyższą pozycję w Internecie. Jest to działanie zaplanowane i konieczne. Jego skutek to zwiększenie poziomu widoczności witryny w wyszukiwarkach. Czynność ta napędza ruch na stronie, co podnosi dochody firmy. Dowiedz się jak sprawdzić pozycję strony w Google.

Co to jest pozycja strony w Google?

Pozycja stron internetowych witryny w Google jest miejscem, w którym internauta wpisze zapytanie, to w odpowiedzi dostanie listę stron. Pozycja w wyszukiwarce określa, gdzie wśród bezpłatnych wyników  znajdzie się witryna.

Jak sprawdzić pozycję strony w Google? Od czego zależy jej pozycja?

Wyszukiwarka Google podaje szereg wskazówek, których przestrzeganie powoduje, że pozycja strony w tej wyszukiwarce będzie wyższa. Konkretne elementy związane z algorytmem są nieznane. Jednak wielu doświadczonych pozycjonujących wie, co zrobić, aby ilość wyświetleń ich witryny podskoczyła do góry.

Odpowiednia optymalizacja treści na wybrane frazy kluczowe

Ogromny wpływ na ranking w wyszukiwarce mają treści znajdująca się na stronie internetowej. Prawidłowo zaprojektowany tekst pod słowa kluczowe sprawi, że pozycja witryny wzrośnie w wynikach Google. Zadbanie o te treści na stronie zwiększy jednocześnie widoczność strony.

Jak sprawdzić pozycję strony w Google oraz widoczność całej domeny?

Profil linków przychodzących

Najwyższa pozycja w rankingu Google dla bezpłatnego wyszukiwania zostaje osiągnięta przez serwisy mające zróżnicowany profil linków przychodzących. Należy zwrócić uwagę, aby strony linkujące posiadały profil linków, który wygląda na naturalny, by uniknąć spadku w rankingu.

Czynniki lokalne dla firm lokalnych

Duża część działań w Google jest nakierowana na produkty i usługi lokalne. Pozycjonowanie lokalne  pozwala na wysokie pozycje w rankingu wyszukiwania na frazy związane z lokalizacją. Zwiększa to ranking strony, a to przekłada się na większe dochody firmy.

Jak sprawdzić pozycje strony w Google oraz jej widoczność?

Pozycjonując stronę, należy prowadzić monitoring pozycji. Dzięki monitoringowi możemy optymalizować taktykę jej zdobywania do modyfikacji algorytmów. Aby nasza strona wyświetliła się w wyszukiwarce, musi zostać zaindeksowana.

Jeśli wiadomo już, że nasza witryna jest zaindeksowana, to można sprawdzić jej pozycje na frazę kluczową. Efektywny monitoring pozycji fraz kluczowych może być prowadzony na różne sposoby. Należą do nich: ręczne sprawdzanie pozycji strony, Google Search Console, darmowe  narzędzie Senuto, Google Analytics.

Jak sprawdzić pozycję strony w Google? Ręczne sprawdzanie strony

Jest to jedna z najbardziej pracochłonnych opcji, zwłaszcza dla właścicieli małych witryn i blogów. Aby nasze działania przynosiły rzeczywiste efekty, trzeba pamiętać o wylogowaniu się z wszelkich aplikacji i narzędzi Google.

Dalszą czynnością jest wprowadzenie w wyszukiwarkę interesującej frazy i przejrzenie wyników, aby znaleźć naszą stronę.

Ręczny monitoring pozycji strony nie daje nam często wierzytelnych rezultatów.  W przypadku analizy i stałego monitoringu pozycji może dawać niejednoznaczne i błędne wyniki.

Jak sprawdzić pozycję strony w Google? Google Search Console

Jako rozbudowane narzędzie umożliwia proste określenie pozycji witryny w wybranym odstępie czasu. Właściwa interpretacja wyników dostępnych w GSC zależy od właściwej  konfiguracji. Narzędzie umożliwia na sprawdzenie pozycji poszczególnych fraz, gdzie znajduje się nasza domena w rankingu. Pozwala nam to, także zobaczenie pozycji, uśredniając  miejsca wszelkich haseł, na których wyświetla się nasza strona w wynikach.

Jak sprawdzić pozycję strony w Google oraz widoczność całej domeny?

Jak sprawdzić pozycję strony w Google? Darmowe narzędzia: Senuto

Senuto jest narzędziem, analizującym widoczność stron internetowych w Google. Analiza ta polega na cotygodniowym lub codziennym sprawdzaniu pierwszych stron rezultatów na około kilkanaście milionów fraz kluczowych. Umożliwia też zapisywanie ich pozycji. Narzędzie pozwala na znalezienie informacji, na które hasła nasza strona pojawia się w wyszukiwarce. Ułatwia nam także zmierzenie pozycji naszych URL na zapytania.

Jak sprawdzić pozycję strony w Google? Google Analytics

Google Analytics służy do zbierania wiadomości o ruchu w witrynie. Pozwala na sprawdzenie, z jakiego źródła pochodzą klienci oraz jaki jest procentowy rozkład ruchu. To narzędzie przydatne też jest do analizy odwiedzin internautów z bezpłatnych rezultatów wyszukiwania na osi czasu. Wybierając segment internautów korzystających z serwisu, można zobaczyć, jak wygląda postęp w skali roku.

Jak sprawdzić widoczność naszej strony?

Pierwszym działaniem, jakie należy uczynić, jest wpisanie nazwy strony naszego przedsiębiorstwa przy użyciu Google. Można  w ten sposób sprawdzić, czy nasza strona wyświetla się w tej wyszukiwarce.

Kolejnym sposobem sprawdzenia jest użycie operatora

site: nazwa domeny

Działanie to pozwoli na zobaczenie wyników dla zindeksowanych URL naszej domeny. Jeśli zauważamy brak jakichkolwiek wyników, to wtedy strona jest niewidoczna dla naszych klientów.

Jak popra­wić widocz­ność strony inter­ne­towej?

Obec­ność w wyszu­ki­war­kach jest ważna. Istotne są powody dla któ­rych, nasi klienci mówią, że potrze­bują usługi. To gene­ruje ruch i dochód firmy. Na pozy­cjo­no­wa­nie witryny wpływa wiele ele­men­tów. Aby popra­wić widocz­ność strony, możemy wyko­nać sami nastę­pu­jące czyn­no­ści:
  • Two­rze­nie uni­ka­to­wych tre­ści
  • Lin­ko­wa­nie zewnętrzne
  • Linkowanie wewnętrzne
  • Publi­ko­wa­nie na pro­filu firmy
  • Pisanie treści pod SEO
Read More

Czy migracja strony wpływa na pozycjonowanie?

Czy migracja strony wpływa na pozycjonowanie?

Migracja strony internetowej to przemieszczenie witryny z jednego miejsca do drugiego. Korzysta z niej dużo posiadaczy rozwijających biznes sklepów internetowych. Nierozsądnie zaplanowana sprawi znaczne zmniejszenie widoczności w wyszukiwarce. W tym artykule przedstawimy, jak migracja strony wpływa na pozycjonowanie.

Czy migracja strony wpływa na pozycjonowanie?

Przemieszczenie strony nierzadko odbywa się przy dużym spadku liczby odwiedzających w pierwotnej witrynie. Budowa optymalnego SEO umożliwia na zwiększenie szansy zajęcia wyższych pozycji w rezultatach Google. Strona internetowa jest wartościowsza, kiedy zawiera dużo przygotowanych pod użytkownika, cennych treści i modyfikuje się ją pod kątem SEO. Gdy przenosimy stronę, pozycjonowana witryna często traci na wartości. Niemożliwe staje się osiągnięcie w dopiero co utworzonym serwisie pozycji, jaką posiadała platforma wcześniejsza. Ma to istotny wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Zmniejszeniu ulega liczba odwiedzających witrynę, a także czytelników czytających przygotowane przez nas treści.

Migracja na nową domenę

Następuje tu zmiana z jednego URL strony na inny adres. Jest to jeden z najbardziej powszechnych  rodzajów migracji witryny. W tym typie przemieszczenia należy zrobić przekierowanie 301, zaktualizować odnośniki w strukturze serwisu. Następnie poprawić odnośniki linkujące strony, odnowić sitemap.xml i zaktualizować narzędzia analityczne. Powinno zrobić się też rekonfigurację kampanii reklamowej Google Ads.

Zmiana z jednej domeny na drugą (migracja) niekorzystnie wpływa na pozycjonowanie strony.  Widoczność witryny spada, a więc ruch na stronie jest mniejszy.

Migracja na nowy serwer (zmiana hostingu)

Występuje tu zmiana z jednego serwera na drugi. Jest to jeden z łatwiejszych, mniej inwazyjnych i szybszych typów migracji. Przed dokonaniem przeniesienia na nowy serwer trzeba sprawdzić działanie strony na tym serwerze. Nie dochodzi tu tylko do przeniesienia plików oraz zmiany DNS. Należy też przetestować wszelkie główne funkcje, które ma witryna: moduły, wyszukiwarka, koszyk itd.  Zmiana serwera zazwyczaj wymaga zmiany miejsca poczty e-mail. Przekłada się to na jej późniejszą rekonfigurację na nowym hostingu.

Wykonana poprawnie zmiana serwera nie oddziałuje negatywnie na pozycjonowanie strony. Gdy wykonujemy czynności prawidłowo przy zamianie hostingu, nie powinno to powodować spadku naszej pozycji w wyszukiwarce.

Czy migracja strony wpływa na pozycjonowanie?

Jak skutecznie przeprowadzić migracje strony?

Przed rozpoczęciem migracji powinniśmy przeprowadzić wywiad z klientem. Umożliwi on nam poznanie obecnej sytuacji, a także celu, który mamy osiągnąć. Po przeprowadzeniu analizy opracowujemy strategię, przydzielenie obowiązków konkretnym osobom i terminy zakończenia ich prac.

Kolejnym etapem jest testowanie, migracja i przygotowanie strony. Aby przygotować stronę optymalnym sposobem, ważne jest przygotowanie jej w środowisku testowym.  Zabezpiecza się tam witrynę przed np. indeksacją w Google. Należy pamiętać, że podczas działania kopii strony nie można wprowadzać nowych rzeczy na już działającej witrynie.

Platforma internetowa przed przeniesieniem musi być precyzyjnie zbadana w wielu szczegółach.  Aspekty techniczne, dobre działanie modułów i wrażenia internautów nie mogą zostać pominięte w analizie.

Działanie po migracji opiera się na ponownym sprawdzaniu aspektów technicznych zmian i funkcjonalności strony (m.in. metatagi, adresy kanoniczne, sitemap.xml). Następnym zadaniem jest testowanie witryny z pozostałymi narzędziami (np. Mobile Friendly). Możemy też wykonywać następne czynności poza stroną na mediach społecznościowych.

Migracja strony wpływa na pozycjonowanie — redirect (przekierowanie) 301

Przekierowanie to sposób, w który  serwer www przeglądanej witryny powiadamia przeglądarkę użytkownika o pewnym zdarzeniu. Informuje, że niezbędne jest przejście pod inny URL w celu uzyskania treści.

Przekierowanie 301 (Trwale przeniesiony) – najbardziej popularny sposób przenoszenia. Tego typu przemieszczenie powoduje, że treść dostępna jest w wyszukiwarce tylko pod jednym docelowym URL. Przekierowanie to jest przydatne, by usunąć zduplikowane treści. Internauta przeważnie nie dostrzega przeniesienia na inną stronę, gdyż dzieje się to jeszcze przed załadowaniem pliku związanego z witryną.

Czy migracja strony wpływa na pozycjonowanie?

Migracja strony wpływa na pozycjonowanie — pomysłowa (błąd) 404

Niedziałające podstrony, które usunięto z platformy internetowej, są nazywane błędem 404. Kod błędu pokazuje, że internauta wszedł na podstronę zlikwidowaną bez zaimplementowania odpowiedniego przeniesienia (przekierowania). Drugą możliwością jest wpisanie przez niego złego adresu URL w oknie przeglądarki.

Aby naprawić błędy 404, należy stosować przekierowania 301 z nieczynnych podstron na odpowiadające i działające adresy URL. Dobrymi rozwiązaniami są:

  • Zrobienie przekierowania na inny, podobny produkt.
  • Wykonanie przeniesienia na kategorie lub podkategorie.
  • Zrobienie przekierowania na stronę główną.

Później powinno się pobrać nieczynne podstrony do Excela oraz wykonać plik do przekierowania 301.

Mapa strony

Sitemap (mapa strony) jest to plik utworzony w formacie:

  1. XML — lista wszystkich adresów URL na stronie internetowej.
  2. HTML — zestawienie wszystkich podstron wchodzących w skład witryny.

Plik ten zawiera np. wiadomości o adresach internetowych danej strony. Aktualizację map stron planujemy koniecznie przy migracji witryny. Sitemap i  zawarte w niej URL-e pozwalają na efektywną indeksację witryny. Dobrze stworzona mapa musi zawierać link do każdej podstrony na witrynie.

Read More