Jak wybrać najlepsze produkty do sprzedaży online? (poradnik dla początkujących)

Chciałbyś zdobyć dodatkowe pieniądze do domowego budżetu i zacząłeś myśleć o zarobku w internecie. Zdecydowałeś się na sklep internetowy. Drugim krokiem, który sprawia na początku spory problem, jest wybór asortymentu, jaki ma oferować twój sklep. W naszym poradniku wytłumaczymy ci krok po kroku jak podjąć decyzję, jakie wybrać produkty do sprzedaży online.

1. Podstawy wyboru produktów do sprzedaży w internecie

Zanim zaczniesz martwić się asortymentem, są pewne rzeczy, którymi musisz się zająć. Oto kilka najważniejszych:

1. Wybierz platformę do obsługi twojego sklepu

Odpowiedni wybór jest ważny, ponieważ wpłynie na rodzaj produktów i sposób prowadzenia działalności. WooCommerce jest najbardziej popularną platformą na świecie. Jest przyjazna w użytkowaniu, obsługuje sprzedaż wszelkiego rodzaju produktów, przy jednoczesnym akceptowaniu płatności za pomocą wielu bramek płatności. Jednak WooCommerce nie jest jedyny na rynku, istnieje kilka bardzo dobrych alternatyw, które mogą okazać się lepsze w zależności od tego, co chciałbyś sprzedawać.

Jeśli brakuje ci umiejętności i chcesz szybkiego sposobu na zbudowanie sklepu internetowego, powinieneś przyjrzeć się ofercie firm specjalizujących się w budowie i optymalizacji stron i sklepów. Otrzymasz gotową platformę z nowoczesną szatą graficzną i dostosowaną do aktualnych wymagań wyszukiwarek.

2. Wysyłka

Koszty wysyłki mają bardzo duży wpływ na końcowy sukces twojego sklepu. Badanie przeprowadzone przez Business Insider pokazało, że wysoki koszt wysyłki jest najczęstszą  przyczyną rezygnacji z zakupów online.

Jednak najlepiej byłoby wybrać artykuły, które można wysyłać tanio lub nawet za darmo. Możesz oferować sprzedaż produktów cyfrowych (muzyki, wideo, oprogramowania, e-booków itp.). Wtedy nie trzeba będzie martwić się o wysyłkę, ponieważ będą one pobierane przez klientów online.

3. Magazynowanie

Czy chcesz samemu zarządzać zapasami i przechowywać asortyment w magazynie? Do tego potrzebne będzie miejsce do składowania, a zarządzanie zapasami wymaga specjalnego oprogramowania e-commerce. Utrzymanie założonego stanu magazynowego zwiększy koszty Twojej działalności.

Dostawa bezpośrednia rozwiązuje ten problem. Co więcej, możesz oferować produkty, które są wysyłane do klienta przez producenta lub twojego dostawcę.

4. Cena

Należy oferować takie produkty, na które możesz nałożyć konkurencyjną cenę. Jeśli asortyment w twoim sklepie będzie znacząco droższy niż u konkurencji, to  zniechęci to klientów w oczywisty sposób.

produkty do sprzedaży online

2. Asortyment, który można łatwo sprzedać

Istnieje wiele rodzajów produktów, które możesz oferować w swoim sklepie internetowym. W celu wyjaśnienia ograniczmy je do dwóch głównych sekcji.

1. Produkty komercyjne

Są to produkty, których każdy potrzebuje i są sprzedawane przez wiele małych i dużych sklepów bez widocznej różnicy w jakości. Na przykład produkty codziennego użytku, takie jak mydło, detergenty, płatki zbożowe i inne.

Są one wytwarzane przez jedne z największych marek w branży detalicznej i dostępne powszechnie przy niewielkiej różnicy w cenie. Utrudnia to rywalizację z takimi gigantami jak Allegro, Amazon,  Tesco E-zakupy itp. Mogą oni oferować taki asortyment po niższych kosztach, darmowej wysyłce i innych korzyściach. Wyklucza to dużą liczbę produktów.

2. Produkty niszowe

Są to towary unikatowe lub wykonane ręcznie, dostępne w ograniczonej ilości i od określonych dostawców. Pomyśl na przykład o domowej roboty mydłach, nowatorskich T-shirtach, ceramice, upominkach spersonalizowanych, oprogramowaniu, naprawdę jest wiele możliwości.

Ponieważ te produkty nie są powszechnie dostępne, zapewniają przewagę nad konkurencją. Istnieją nawet wyjątkowe platformy, w których można znaleźć małych sprzedawców, którzy wytwarzają piękne, unikalne rzeczy i chcieliby nawiązać współpracę ze sklepem internetowym.

Można również znaleźć dostawców za granicą za pomocą stron takich jak Alibaba.com. Producenci mogą zrealizować unikatowe zamówienie, zgodne z twoją specyfikacją i dostarczyć je do ciebie. Produkty niszowe są dostępne w prawie każdej kategorii, jaką można sobie wyobrazić. Znajdziesz mnóstwo unikalnych pomysłów, musisz tylko zapoznać się z zapotrzebowaniem na rynku.

To prowadzi nas do naszej następnej wskazówki.

3. Zrób samemu badania rynku

Nie wybieraj w ciemno asortymentu, który chcesz oferować w Internecie. Utwórz bazę danych, aby zorientować się, na co istnieje popyt i czego klienci szukają.

Pierwszym narzędziem, które możesz wykorzystać do swoich badań, jest Amazon.

Jest to największy na świecie sklep internetowy z tysiącami produktów. Na szczęście jest to również skarbnica bezpłatnych danych, które pomogą ci podjąć decyzje. Przejrzyj różne kategorie produktów, postaraj się znaleźć najlepsze w każdej z nich. Następnie zawężaj wyszukiwanie do podkategorii, aby stworzyć ukierunkowaną listę produktów.

Załóżmy, że chcesz sprzedać zabawki dla dzieci, ogranicz wyszukiwanie do bardzo konkretnych kategorii zabawek. Wykluczy to popularne produkty do sprzedaży online i podczas filtrowania dostajesz bardzo skoncentrowany zestaw wskazówek, co mógłbyś oferować. Wskazówka przejdź do widoku „Best Sellers and More”, aby znaleźć najlepsze produkty w Amazonie w ramach każdej kategorii.

SEMRush to kolejne świetne narzędzie, za pomocą którego możesz zbierać dane od konkurencji i dowolnego sklepu internetowego.

Pokazuje, kiedy sklepy osiągają największy ruch, jakie produkty promują za pośrednictwem płatnych reklam, jakie są najczęściej oglądane produkty. Jak również poda ci również dane zbierane przez Google. Możesz zobaczyć najpopularniejsze reklamy z listą produktów, najczęściej wpisywane słowa kluczowe i inne dane.

Oto kilka innych narzędzi do zbierania danych o produktach z innych witryn:

  • Ahrefs — potężne narzędzie badawcze, które pokaże to, co jest popularne na stronach internetowych twoich konkurentów.
  • AdPlexity — popularne narzędzie badawcze e-commerce, które pomaga zbierać dane sprzedaży z całej sieci i z jakiejkolwiek strony internetowej.
  • AmazeOwl — narzędzie do wyszukiwania produktów na Amazonie co ciekawe jest dostępne jako bezpłatna aplikacja komputerowa.produkty do sprzedaży online

4. Stwórz profil klienta, aby znaleźć pomysły na asortyment

Jest to fikcyjny profil idealnego klienta, dla którego twój sklep ma mieć atrakcyjną ofertę. Taki profil tworzysz, odpowiadając na proste pytania dotyczące idealnego nabywcy. Gdy przeprowadzasz badania runku i stworzysz taką personę, pomoże ci to ustalić, jaka jest twoja grupa docelowa.

Masz już sklep? Możesz użyć danych z Google Analytics, by stworzyć idealną osobę kupującą. Podobnie, jeśli dopiero zaczynasz, użyj swojego doświadczenia w kupowaniu online, aby stworzyć wizerunek klienta idealnego. To ćwiczenie pomaga zrozumieć potrzeby kupującego, pytania, jakie mogą mieć i jakie produkty chcieliby kupić.

5. Oferuj takie produkty do sprzedaży online, które staną się twoją pasją

Doradcy zawodowi mówią: „Wybierz pracęktórą kochasz, a nie będziesz musiał pracować nawet przez jeden dzień w swoim życiu.„.

Podobnie, wybierając produkty do sprzedaży online, którymi się interesujesz, pomożesz im skuteczniej się sprzedawać.

Mogą to być produkty, które osobiście kochasz i często polecasz rodzinie i znajomym. Ponad wszystko, mogą to być rzeczy związane z twoim hobby lub inną działalnością, którą się pasjonujesz. Nic nie napędza bardziej, gdy tworzysz coś z zamiłowania, budujesz coś użytecznego i chcesz, aby inni z tego korzystali.

Dodatkowo podążając za swoimi zainteresowaniami, możesz zagłębić się w produkty i znaleźć pomysły, które zaoferują prawdziwą wartość twoim klientom. Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci nauczyć się jak wybierać najlepsze produkty do sprzedaży online.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *