Praca w marketingu online – jak zawód wybrać?

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rośnie potrzeba zatrudniania specjalistów w określonych dziedzinach marketingu internetowego. Jakie zawody marketingu online są najbardziej poszukiwane?

Praca w marketingu internetowym wymaga dużej kreatywności, śledzenia najnowszych trendów, znajomości programów analitycznych. Dzięki usłudze VPN można wirtualnie zmieniać lokalizację urządzenia i monitorować statystyki również z innych krajów. Automatyzacja marketingu pozwala na użycie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w celu trafniejszego dopasowania działań do konkretnego odbiorcy. Wybór ścieżki kariery w tej branży to przyszłościowa decyzja i oznacza pracę w ciekawym, rozwojowym zawodzie. Oto kilka naszych propozycji:

Specjalista ds. e-sportu

Jedną z najbardziej rozwijających się form rozrywki jest obecnie e-sport. Turnieje e-sportowe organizowane są właściwie codziennie, a rywalizacja w Internecie stała się źródłem utrzymania dla wielu zawodników. Wiąże się to oczywiście z rosnącym zainteresowaniem reklamodawców i organizatorów wydarzeń popkulturowych. Za narrację medialną odpowiadają specjaliści marketingu cyfrowego o specjalności związanej ze sportem online. Wymagana jest znajomość strategii sponsorskich i zarządzania relacjami z influencerami w mediach społecznościowych.

Specjalista ds. influencer marketingu

Jednym z najbardziej potrzebnych zawodów w marketingu cyfrowym jest influencer. Strategie związane z udziałem influencerów są jednymi z najbardziej dochodowych w dzisiejszych firmach internetowych, a prowadzenie kampanii w sieci zwiększa zasięg marki i poziom lojalności klientów. Specjalista powinien znać aktualne trendy w mediach społecznościowych, świecie mody, vlogerów i celebrytów.

Specjalista ds. social media

Social media manager tworzy, wdraża i zarządza działaniami firmy w mediach społecznościowych. Jest odpowiedzialny za komunikację między firmą a klientem za pomocą Facebooka, Instagrama, YouTube, Twittera, LinkedIn, TikTok, Snapchata czy Pinterest. Opracowuje strategię dla poszczególnych kanałów, tworzy i publikuje treści, grafiki, wideo, streamuje na żywo. Odpowiada za kontakt z fanami i współpracę z influencerami. Monitoruje wypowiedzi o danym produkcie oraz sprawdza działania konkurencji.

Specjalista ds. marketingu przychodzącego

Celem marketingu przychodzącego jest wykorzystanie różnych kanałów cyfrowych w celu zwiększenia sprzedaży i liczby odwiedzin na danej witrynie. Strategie marketingu przychodzącego są mniej inwazyjne niż marketing konwencjonalny i polegają na wykorzystaniu technik SEO i analityki do tworzenia treści, które następnie mają zwiększać autorytet danej witryny poprzez pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Menedżer ds. zarządzania relacjami z klientem

Z angielskiego CRM, czyli Customer Relationships Manager. Zarządza całością relacji z klientami, opracowuje wewnętrzne normy i procedury oraz sporządza raporty zawierające informacje na temat historii sprzedaży, trendów, zaleceń. Analizuje parametry dotyczące poszczególnych klientów i zarządza komunikacją z nimi w kontekście cyfrowym, wdraża marketing automation.

Specjalista ds. generowania leadów

Lead to dane kontaktowe klientów, jednostek lub firm potencjalnie zainteresowanych dany produktem, które udało się pozyskać w procesie sprzedażowym. Specjalista ds. generowania leadów planuje i wdraża strategię marketing automation, realizuje kampanie mające na celu zdobywanie leadów, poszukuje nowych możliwości dotarcia do nowych klientów. Monitoruje bazy danych dla prowadzonych kampanii i na ich podstawie optymalizuje proces marketingowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Call Now Button