Rodzaje słów kluczowych

Rodzaje słów kluczowych

Słowa kluczowe (frazy) to wyrazy, które internauci wprowadzają do wyszukiwarki celem znalezienia informacji o produkcie lub usłudze. Są to wszelkie hasła, które internauta wpisuje w okno Google. Jakie są rodzaje słów kluczowych?

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe są gwarantem osiągnięcia wysokich pozycji naszej strony w wynikach. Ich optymalna liczba, rozmieszczenie i zagęszczenie w witrynie wpływają korzystnie na pozycjonowanie. Frazy te pozwalają wyszukiwarkom na prawidłowe umieszczenie i zindeksowanie treści w rankingu Google. Ranking ten ułatwia internautom odnaleźć odpowiedzi na zapytanie (wyrażenie).

Do czego służą słowa kluczowe i dlaczego są ważne w aspekcie SEO?

Optymalnie stworzone frazy kluczowe umożliwią:

  • Wzrost sprzedaży.
  • Wzrost widoczności strony w Google.
  • Zwiększenie liczby zapytań wśród odwiedzających klientów.
  • Zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku.
  • Zaprezentowanie się jako ekspert w branży.
  • Wzrost wartościowego ruchu na stronie.
  • Zwiększenie reputacji firmy.
  • Zwiększenie rozpoznawalności marki.

Odpowiednio dopasowane słowa kluczowe Google w SEO przynoszą rzeczywiste efekty. Pozwalają podwyższyć ilość odwiedzin (ruch na stronie) przez przyciągnięcie na witrynę lub do sklepu internetowego potencjalnych klientów. Będą oni zainteresowani naszą usługą lub produktem. Drugą zaletą fraz jest zwiększenie widoczności serwisu w wyszukiwarce.

Rodzaje słów kluczowych

Jakie są rodzaje słów kluczowych?

Wyróżniamy kilka  różnych rodzajów fraz.

Krótki ogon

Krótki ogon (short-tail keywords) tzw. „słowa kluczowe ogólne”– mają one najwię­cej wyszu­ki­wa­nia i są krót­kie. Składają z pojedynczej lub dwóch wyrazów (np. języki obce, samochód).  Te wyrazy często wprowadzają w okno wyszukiwarki użytkownicy, którzy nie mają jasno określonych oczekiwań. Osoby te zastanawiają się nad produktem lub marką. Ich celem jest ogólna orientacja występowania produktów na rynku. Frazy ogólne sprawdzą się dla dużych, ogólnopolskich przedsiębiorstw, które chcą uzyskać pozycje lidera. Wadą tych słów kluczowych jest duża konkurencja, która nie sprzyja sprzedaży. Czas potrzebny na działania pozycjonerskie jest długi.

Długi ogon

Frazy kluczowe z długiego ogona (long-tail keywords) zawie­rają więcej niż dwa wyrazy (najczęściej od 3 do 6 wyrazów). Opisują to, czego potrzeba klien­towi (np. damska zielona bluzka z dekoltem, zegarek Casio na rękę). Umożliwiają one internautom  sprecyzowanie tego, czego poszukują. Precyzyjne określenie long taili, ułatwia nam zaspokojenie potrzeb internetowych klientów. Pozycjonowanie w wyszukiwarce na frazy tego typu jest prostsze dzięki stosunkowo małej konkurencji w porównaniu ze słowami ogólnymi. Osoby wprowadzające dokładne określenia long tail, wybrały już markę. Natomiast w  dalszym ciągu szukają witryn ze sklepem, który im to zaoferuje. Taktyka ta przekłada się na wzrost sprzedaży, ruchu i widoczności na stronie.

Regionalne

Regionalne frazy określają konkretną lokalizację przedsiębiorstwa z nazwą produktów lub usług (np. kosmetyczka Łódź Polesie, kucharz Dolny Śląsk). Oka­zują się pomocne przy roz­woju biznesu lokal­nego. Pozycjonowanie na regionalne  frazy kluczowe odgrywa ważną rolę dla sklepów, punktów usługowych oraz firm oferujących usługi lokalnie. Ułatwia to dotarcie do pobliskich klientów. Zdobywanie pozycji lokalnie jest tańsze oraz pozwała na wyższe wyniki, gdyż jest niższa konkurencja.

Rodzaje słów kluczowych

Opi­su­jące pro­blem lub pyta­nie

Słowa kluczowe opi­su­jące pro­blem lub pyta­nie wprowadzają w Google internauci chcący znaleźć opinie o konkretnej marce, wyjaśnienie problemu. Ich uży­cie może spo­wo­do­wać wzrost zain­te­re­so­wa­nia przez klienta usługą (np. sklep internetowy Gandalf-Szary opinie).

Bran­dowe

Bran­dowe słowo klu­czowe zawiera markę pro­duktu (np. buty Nike). Tego rodzaju frazy wpisują użytkownicy, którzy szukają w Internecie firmy, lecz nie znają jej całego URL (adresu). Internauci mogą wpisać nazwę marki i łatwo odnaleźć stronę. Gdy nazwa firmy jest unikatowa, należy zadbać o optymalizację witryny pod słowo brandowe (np. unesco kariera).

Personalne słowa kluczowe

Personalne słowa kluczowe (imiona i nazwiska) najczęściej wprowadzane są w wynikach Google przez niektóre osoby. Chcą one odnaleźć konkretne wiadomości o danym specjaliście. Pozycjonowanie w tym wypadku, korzystne jest m.in. dla lekarzy prowadzących prywatnie gabinety i artystów. Ta taktyka umożliwi stworzenie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie. Pozwala też na przekazanie np. pacjentom prawidłowych informacji na temat samego lekarza.

Ile kosztuje pozycjonowanie słów kluczowych?

Pozycjonowanie słów kluczowych to niezwykle skomplikowana usługa wymagająca ciągu czynności. Jej efekty zależne  są od wielu elementów zewnętrznych, nie jest łatwo określić jedną cenę. Najczęściej czynności te wyceniane są w zależności od przypadku osobno.

Rodzaje słów kluczowych — pozycjonowanie frazy lub fraz kluczowych wymaga:

  • Przeprowadzania analizy konkurencji.
  • Doboru słów kluczowych.
  • Wykonania optymalizacji witryny.
  • Publikowania cennych linków zewnętrznych.
  • Wykonania audytu SEO strony.
  • Wprowadzania poprawek dopasowanych do wyników działań i analiz konkurencji.
  • Wykonania optymalizacji treści w witrynie.
  • Monitoringu efektów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *