W czasie, gdy ignorowanie banerów reklamowych stale zabija tradycyjną reklamę. Marketerzy, którzy chcą zwiększyć ekspozycję swojej marki, znajdują nowe sposoby na poszerzenie grona odbiorców i generowanie wysokiej jakości leadów. Treści sponsorowane to jeden z tych sposobów. W tym artykule przyjrzymy się, czym dokładnie jest i jak możesz go wykorzystać do promocji swojej marki.
Czym są treści sponsorowane?
Mówiąc prosto, treści sponsorowane to rodzaj płatnej reklamy. Mogą przybrać dowolną formę — od artykułu lub infografiki, po wideo lub post w mediach społecznościowych. Chociaż sponsorzy mogą sami tworzyć treści, zazwyczaj płacą za ich wyprodukowanie. Następnie opublikowanie w imieniu wiodącej w branży witryny internetowej, współpracownika lub influencera. Treści sponsorowane są więc zarówno reklamą, jak i publikacją, która oddaje unikalną wartość dla czytelników lub widzów. Zwykle wykraczającą poza zwykłą promocję produktu lub usługi. Aby uniknąć zamieszania i nie wprowadzać ludzi w błąd, Federalna Komisja Handlu wymaga, aby sponsorowane treści były oznaczone odpowiednimi uwagami (np. „Sponsorowane przez…”) lub hashtagami.
Sponsorowane formaty treści
Format, który wybierzesz dla swoich sponsorowanych treści, będzie się różnić w zależności od celów, budżetu i zasobów. Popularne formy treści sponsorowanych obejmują:
- Posty na blogu
- Artykuły
- Listy
- Infografika
- Posty w mediach społecznościowych
- Odcinki podcastów
- Webinaria
- Wydarzenia
- Filmy
Treści sponsorowane a reklamy natywne, a artykuł sponsorowany (advertorial — reklama w formie tekstu redakcyjnego)
Ze względu na różnorodność formatów treści sponsorowane są często mieszane z innymi płatnymi formatami reklamowymi, takimi jak reklamy natywne i advertoriale. Spójrzmy na różnice. Reklama natywna to reklama dopasowana do treści strony, na której jest wyświetlana. Reklamy natywne mogą pojawiać się na stronach wyników wyszukiwania i pasować do wyszukiwanego hasła lub pojawiać się w Twoim kanale mediów społecznościowych i subtelnie próbować Ci coś sprzedać. Podobnie jak w przypadku publikacji sponsorowanych, reklamy natywne muszą być odpowiednio oznaczone. Reklamy natywne obejmują reklamy w mediach społecznościowych, sponsorowane wyniki wyszukiwania, polecane treści na końcu artykułów, reklamy w biuletynach e-mailowych, promowane produkty na rynkach e-commerce itp. Kluczowe różnice między reklamą natywną a treścią sponsorowaną są następujące:
- Format: publikacje sponsorowane nie oferują produktów ani usług bezpośrednio, tak jak robią to reklamy natywne.
- Twórca: Reklamy natywne są tworzone przez markę, która chce z nich skorzystać.
Treści sponsorowane mogą być również tworzone przez markę. Jednak wydawca musi zadbać o to, aby efekt końcowy odpowiadał jakości i sposobowi przekazu, jakiego oczekuje ich odbiorca.
- Wydawca: wydawca po prostu zapewnia miejsce na reklamę natywną w swojej witrynie. Jeśli chodzi o treści sponsorowane, mogą wystąpić dodatkowe działania promocyjne, np. e-mail lub wyskakujący baner do posta na blogu. Advertoriale to reklamy zaprojektowane tak, aby wyglądały jak artykuły wyprodukowane przez wydawcę. Służą one do przyciągania potencjalnych Klientów, wykorzystując reputację wydawcy, jednocześnie przekazując informacje bezpośrednio o reklamowanej marce.
Kluczowe różnice między reklamami a treściami sponsorowanymi są następujące:
- Skupienie się na: Advertoriale koncentrują się na reklamowanej marce, podczas, gdy sponsorowane treści są kształtowane wokół obaw użytkownika.
- Ton głosu: Reklamodawcy mają tendencję do przekonywania i motywowania czytelników do zakupu, podczas gdy treści sponsorowane przedstawiają markę w lżejszy, zabawny lub informacyjny sposób.
Kiedy potrzebujesz sponsorowanych treści?
W powyższej sekcji omówiliśmy formaty reklam, które mogą być silną konkurencją dla treści sponsorowanych. Dowiedzmy się, kiedy i dlaczego warto wybrać te drugie.
- Ustanowienie innowacji Sponsorowane treści pozwalają zaprezentować swoją wiedzę i budować zaufanie wśród potencjalnych Klientów, jednocześnie wykorzystując platformę, którą już rozpoznają i cenią.
- Zwiększanie ruchu zwrotnego. Twoje sponsorowane treści najprawdopodobniej będą zawierać linki do Twoich własnych zasobów. Dlatego upewnij się, że mądrze wybierasz, dokąd poprowadzić swoich czytelników!
- Docieranie do określonych odbiorców. Jeśli dobrze dobierzesz medium, będziesz w stanie poszerzyć swój zasięg i dotrzeć do Klientów, którzy idealnie pasują do Twojego profilu kupującego (a tym samym generować wysokiej jakości leady).
Tworzenie sponsorowanych treści w celu zapewnienia sukcesu
Nawet biorąc pod uwagę ich zalety, treści sponsorowane przyniosą oczekiwane rezultaty tylko wtedy, gdy zostaną stworzone prawidłowo. Oto 5 wskazówek, jak je ulepszyć. Tworzenie sponsorowanej treści – zasady: Nigdy:
- Nie próbuj sprzedać Twojego produktu na samym początku treści.
- Nie ukrywaj faktu, że treści są opłacone.
- Nie polegaj na ilości tekstu, ale na jego jakości.
- Nie lekceważ problemów, które dotyczą czytelników, skupiając się tylko na promocji.
- Nie wybieraj pierwszego dostępnego formatu tekstu, który przyjdzie Ci na myśl jako pierwszy.
Co powinieneś zrobić:
- Skup się na dostarczeniu Twoich wartościowych treści, zamiast skupiać się na oferowaniu produktu lub usługi.
- Szanuj wytyczne FTC (Federal Trade Commision) odnośnie treści sponsorowanych. Używaj istotnych hashtagów i innych znaków, aby uniknąć wprowadzenia w błąd Twoich użytkowników i nieprzestrzegania kwestii regulacyjnych.
- Jasno określ sobie, publikatorowi i autorowi cel publikacji. Użyj tylko takiej ilości tekstu jaka jest porzebna, aby wyjaśnić cały temat. Dodawaj unikalne i nieodparte grafiki, aby uczynić swoją treść bardziej angażującą i łatwiejszą w czytaniu.
- W czasie badania czy negocjowania tematu, staraj się postawić na jeden problem, który przedstawi siłę Twojej marki i przychyli się do potrzeb Twoich odbiorców. Upewnij się, że przedstawiasz swoją unikalną ekspertyzę.
- Ostrożnie zbadaj specyfikę platformy. Porównaj jej odbiorców z Twoją docelową osobą, aby upewnić się, że fragment, który publikujesz trafi w punkt.
Aby zużywać mniej zasobów podczas przygotowywania sponsorowanych treści, możesz:
- Zmienić przeznaczenie istniejących treści, aby wykorzystać je w zamieszczanych publikacjach. Na przykład, jeśli niedawno opublikowałeś e-booka, dlaczego nie utworzyć na jego podstawie posta na blogu? Następnie możesz dodać link, aby pobrać e-book i zdobyć kilku potencjalnych Klientów z tego sponsorowanego posta na blogu.
- Wykorzystać w pełni swoje wewnętrzne zasoby i wiedzę. Na przykład zachęcanie eksperta dziedzinowego do przemawiania na sponsorowanych webinariach i podcastach. Może to przynieść korzyści wszystkim zaangażowanym stronom.
- Wykorzystać narzędzia SEO i narzędzia do analizy fraz, aby znaleźć oryginalne pomysły na sponsorowane treści lub dowiedzieć się, jakie tematy już są omawiane przez potencjalne media i konkurencję.
6 przykładów treści sponsorowanych, które pokochasz
Oto kilka przykładów ilustrujących powyższe za i przeciw:
1.
Ten artykuł, opublikowany przez Telegraph i sponsorowany przez Etihad Airways, wydaje się być skierowany do smakoszy, ponieważ opowiada o wycieczce restauracyjnej po australijskich miastach. Wykorzystuje jednak dość atrakcyjną oprawę wizualną, która może przyciągnąć nie tylko smakoszy.
2. „Myślisz, że chryzantemy i mieczyki są zbyt naiwne dla twojego salonu? Tej zimy są modne — a oto sześć innych modnych kwiecistych mód, które sprawią, że Twój dom będzie gotowy na jesień”. Artykuł sponsorowany przez Marks & Spencer został opublikowany w Mail Online. Choć strasznie długi nagłówek może na pierwszy rzut oka wydawać się niezręczny, jest idealnie dopasowany do stylu i tonu głosu tabloidu wydawniczego.
3. Współpraca Tums z programem wywiadów „Hot Ones” to kolejny przykład idealnego wyboru platformy, ponieważ program przedstawia konsumpcję jedzenia tak pikantnego, że prawie każdy, kto go ogląda, pomyślałby o środku łagodzącym.
4.
Filtry SnapChat i Instagram autorstwa Taco Bell miały stać się zaraźliwe w 2016 roku ze względu na niesamowity komponent wizualny.
5. Ten post oparty na technologii SEO w Dzienniku wyszukiwarek. Przedstawia wyniki badań i statystyki dotyczące tworzenia lejków treści, jest dobrym przykładem tego, jak dwa renomowane marki mogą współpracować z korzyścią dla swoich użytkowników.6.Jest to przykład bonusowy. Nie jest całkowicie zgodny z treściami sponsorowanymi. Współpraca Refinitiv i Real Vision pokazuje, w jaki sposób marki mogą wyjść ponad jednorazowe projekty z wydawcami i stworzyć całą serię napędzaną przez markę i platformę. The Big Conversation to program, który jest produkowany i promowany przez obie strony. Skutkuje to tysiącami wyświetleń i wieloma pozytywnymi opiniami.
Wybór platformy dystrybucyjnej
Kanały publikowania sponsorowanych treści, nie mają żadnych limitów ani ograniczeń. Przy dokonywaniu wyboru należy wziąć pod uwagę trzy główne aspekty. Są to specyfika odbiorców, specyfika platformy i oczywiście Twoje cele.
Poznaj swoją publiczność
Sprawdź, gdzie spotykają się Twoi docelowi odbiorcy, i dowiedz się, jakie formaty treści używają. Na przykład energiczna, aktywna młodzież będzie bardziej skłonna do oglądania filmu na YouTube lub podcastu niż do czytania długiego artykułu. Zastanów się, w jaki sposób najlepiej przekazać wiadomość. Jak chciałbyś, żeby twoja publiczność zareagowała? Chciałbyś rozśmieszyć ją, nauczyć czegoś nowego, zachęcić do określonego działania? Pozwoli Ci to zarówno wymyślić idealny format, jak i zawęzić listę platform dystrybucyjnych.
Zbadaj platformę
Następnie upewnij się, że wpływowe osoby lub media, które bierzesz pod uwagę, naprawdę renomę taką, jak Ci się wydaje. Poproś wydawcę o zestaw multimedialny i inne informacje, a dobrze zrozumiesz odbiorców, ton głosu, wiadomości i zaangażowanie oraz upewnisz się, że są one zgodne z Twoimi. Dodatkowo możesz przyjrzeć się ruchowi w sieci lub liczbie obserwujących i zaangażowaniu w mediach społecznościowych. Narzędzie SEO pozwoli Ci szybko i łatwo uzyskać niektóre z tych informacji, a Przegląd domeny dostarczy Ci informacji o poziom autorytetu domeny wydawcy. Inne rzeczy, na które należy zwrócić uwagę, to:
- Rodzaj odbiorców i czy jest zgodny z Twoimi
- Zasięg mierzony jako miesięczne unikalne odwiedziny w witrynie
- Istniejące formaty treści sponsorowanych
- Wymagania i wytyczne redakcyjne
- Inne marki, które również się z nimi reklamują i ich historie sukcesu, jeśli są dostępne.
Upewnij się, że Twoje cele są zgodne z potrzebami odbiorców i wymaganiami platformy
I na koniec jasno określ swoje oczekiwania, aby móc przewidzieć sukces swojej publikacji. Czy planujesz uzyskać długoterminowe czy szybkie rezultaty? Na przykład posty w mediach społecznościowych mogą niemal natychmiast zwiększyć listę odwiedzin, ale nie tylko na początku. I niekoniecznie muszą przynosić wiele szybkich, wysokiej jakości leadów, jeśli oferujesz produkty lub usługi o wysokiej jakości. Wręcz przeciwnie, wzrost zainteresowania artykułami i postami na blogu trwa nieco dłużej i dopiero później zaczyna generować aktywność. Znajomość swoich celów i wskaźników KPI pomoże Ci oszacować, czy zasoby, które planujesz zainwestować w sponsorowane treści, kiedykolwiek się zwrócą i monitorować właściwe wyznaczniki. Krótko mówiąc, jeśli szukasz świadomości marki i przemyślanego dowództwa, możesz monitorować zasięg i ruch z witryn odsyłających, wyświetlenia i wskaźniki zaangażowania społecznego; jeśli Twoim celem są potencjalni klienci spójrz na pobrane Gated Content (dostępne pod warunkiem wykonania przez użytkownika dodatkowego działania), które prezentujesz.
Przewidywanie osiągniecia wyników sponsorowanych treści
Kolejnym wyzwaniem związanym z treściami sponsorowanymi i innymi publikacjami zewnętrznymi jest pomiar wyników. Niektóre z tych informacji można uzyskać od wydawcy lub zebrać manualnie. Jest to jednak dość żmudna praca, zwłaszcza jeśli musisz śledzić kilka sponsorowanych publikacji na różnych platformach. Istnieją narzędzia do szybkiego i łatwego pobierania wszystkich potrzebnych wskaźników. Śledzenie postów pozwala dowiedzieć się o ruchu zwrotnym, jaki generuje Twój post lub artykuł. Znaleźć słowa kluczowe, dla których znajduje się w rankingu Top 100 Google. Obliczyć liczbę posiadanych udostępnień i linków zwrotnych oraz oszacować potencjalny zasięg. Wszystko w jednym miejscu.
Czy sponsorowane treści okażą się dla Ciebie dobrym wyborem?
Dla marketera bardzo ważne jest zbudowanie strategii treści, która jest zgodna z jego celami i preferencjami odbiorców. Aby zrozumieć, czy i jak sponsorowane treści mogą pasować do Twoich planów promocyjnych, musisz dokładnie rozważyć ich ogólne zalety i wady. Korzyści płynące z treści sponsorowanych to:
- Dostarczanie prawdziwej wartości swoim odbiorcom, zamiast po prostu podkreślać mocne strony swoich produktów.
- Utrzymanie pozytywnego doświadczenia użytkownika przy jednoczesnym unikaniu ignorowania banerów.
- Łatwy dostęp do nowych odbiorców i poprawa przywództwa innowacyjnego. Wady treści sponsorowanych to:
- Relatywnie wysoki koszt publikacji na cenionym serwisie/mediach.
- Większa uwaga FTC (Federal Trade Commission) i ścisła konieczność przestrzegania wymogów regulacyjnych.
- Dodatkowa inwestycja potrzebna do zamówienia, stworzenia lub zmiany przeznaczenia treści, tak aby spełniała wymagania zarówno Twoje, jak i wydawcy. Jeśli zdecydujesz się skorzystać ze sponsorowanych treści w swoim marketingu, upewnij się, że korzystasz z narzędzi, które pomogą Ci usprawnić i zoptymalizować ten proces. Skorzystaj z narzędzia SEO i Content Marketingu. Rozpoznasz tematy, na których należy się skoncentrować podczas tworzenia treści sponsorowanych. Poprawiać ich jakość i śledzić ich wydajność, a wszystko to w jednym miejscu.