Chcesz zlecić pisanie bloga? Oto jakie masz możliwości

Według badań przeprowadzonych przez Orbit Media doświadczonemu pisarzowi napisanie wysokiej jakości posta na blogu zawierającego 2000 lub więcej słów zajmuje zazwyczaj co najmniej 6 godzin. Chcesz zlecić pisanie bloga i nie tracić czasu? Jak to jest w przypadku kogoś, kto jest mniej doświadczony w tworzeniu skutecznego posta na blogu? Albo w przypadku kogoś, kto może być zdolnym pisarzem, ale odpowiada również za wiele innych zadań marketingowych, takich jak planowanie i zarządzanie kampaniami, promocja treści, analityka, PR i inne? Faktem jest, że pisanie wymaga czasu. Dobre pisanie, które jest jasne i przekonujące, skutecznie zoptymalizowane, zgodne ze swoim przeznaczeniem i jest pisane dla człowieka, a nie tylko dla wyszukiwarki — trwa jeszcze dłużej. To tylko niektóre z powodów, dla których wielu marketerów chce zlecić pisanie blogów komuś z zewnątrz. Jednak istnieje tak wiele opcji outsourcingowego zlecenia pisania blogów. Może to być jednak przytłaczające. Nie każdy wie, od czego zacząć, jak ocenić różne możliwości i jak wybrać najlepszą opcję dla swoich potrzeb i budżetu. Aby ułatwić ten proces, przedstawiliśmy cztery popularne opcje outsourcingu pisania blogów i oceniliśmy je według typu, zalet/wad oraz średniego kosztu usług.

Chcesz zlecić pisanie bloga? Powszechne opcje outsourcingowego pisania blogów

„Niezależni” pisarze freelancerzy (wolni strzelcy) Niezależni pisarze to pracujący na własny rachunek wykonawcy, a nie pracownicy na pełen etat. Oferują swoje usługi pisarskie bezpośrednio swoim klientom. Dla celów porównawczych w tej sekcji odnosimy się do niezależnych pisarzy, którzy zbudowali silną własną markę i reputację pisarza. W związku z tym rzadziej można ich znaleźć w witrynach, platformach treści lub za pośrednictwem firmy, która zatrudnia dużą ilość pisarzy freelancerów, aby generować duże ilości tekstowej treści w Internecie („content farms”). Większość niezależnych pisarzy może dostarczać różne rodzaje treści i może pracować w różnych branżach. Jednak niektórzy autorzy mogą pracować w swojej niszy i nad określonymi rodzajami treści (np. e-mailami) lub pracować tylko w określonej branży (np. Medycznej lub motoryzacyjnej). Większość niezależnych  pisarzy ma dziś własną stronę internetową, na której potencjalni klienci mogą znaleźć próbki ich tekstów (na przykład na blogu), biografię, recenzje, wstawki i instrukcje, jak rozpocząć z nimi współpracę.

Plusy

  • Sukces niezależnego pisarza często zależy od reputacji, jaką zbudował wśród swoich klientów (z polecenia lub recenzje online). W związku z tym mają silną motywację, aby nie tylko dobrze pisać, ale także dostarczać treści zgodne z Twoimi celami.
  • Możliwe jest znalezienie pisarzy, którzy koncentrują się na Twojej konkretnej branży lub konkretnych potrzebach dotyczących treści.
  • Możesz komunikować się bezpośrednio z autorem, podając mu wszystkie istotne informacje dotyczące wpisu na blogu.
  • Pisarze są opłacani za realizację projektu. Outsourcing posta na blogu do freelancera może być bardziej opłacalną opcją w porównaniu z zatrudnieniem autora na pełny etat.

    Minusy

  • Popularni pisarze mogą nie być zawsze dostępni, ponieważ pracują dla swoich stałych klientów, więc znalezienie się na liście oczekujących może zająć trochę czasu. Będziesz musiał powiadomić ich z kilkutygodniowym wyprzedzeniem, jeśli chcesz zlecić napisanie wielu postów na blogu.
  • Każdy freelancer ma swój własny system cenowy. Niektórzy pobierają opłaty za słowo lub godzinę, inni mogą pobierać opłaty za projekt lub oferować „pakiet usług” (np. badanie słów kluczowych, cytaty ekspertów, projektowanie infografik itp.). Ta spersonalizowana wycena może utrudnić porównywanie stawek.
  • Jeśli jesteś niezadowolony z jakości treści, musisz współpracować bezpośrednio z autorem, aby spróbować rozwiązać ten problem. Optymalizacja wpisu na blogu pod kątem wyszukiwania organicznego może być wliczona w dodatkowe koszty.
  • Bez rekomendacji znalezienie niezależnego, wartościowego pisarza może zająć trochę czasu. Nawet autorzy, którzy mają dobrze zoptymalizowany blog i witrynę, są nadal łatwo przewyższani przez duże agregatory treści. Zwłaszcza w przypadku popularnych słów kluczowych, takich jak usługi pisania blogów. (Agregatory to witryny lub programy, które zbierają powiązane treści i wskazują do nich link).

Koszt outsourcingowego napisania bloga

Jak wspomnieliśmy powyżej, przedziały cenowe dla niezależnych usług pisania mogą się znacznie różnić, od kilkuset złotych do kilku tysięcy. W zależności od tego, jak pisarz pobiera opłaty za swoje usługi.

Chcesz zlecić pisanie bloga? Oto jakie masz możliwości

Chcesz zlecić pisanie bloga? Freelancerzy na stronach z „gig-based” z niezależnymi, krótkoterminowymi usługami

W powyższej sekcji skupiliśmy się na niezależnych freelancerach, którzy zasadniczo zbudowali własną markową firmę swoimi umiejętnościami pisania. Jednak Ci niezależni freelancerzy musieli najpierw stworzyć podstawy swojej działalności pisarskiej, podejmując projekty za pośrednictwem witryn z niezależnymi, krótkoterminowymi usługami. Tam, gdzie priorytetem dla osoby szukającej treści jest często ilość przy niskich kosztach, a nie jakość. Podobnie jak w przypadku większości zatrudnionych na własny rachunek, budowanie spójnej bazy klientów może być trudne na początku. W związku z tym wiele osób, które chcą przejść na niezależne pisanie – w niepełnym lub pełnym wymiarze godzin – może oprzeć się na platformach łączących freelancerów z firmami, które chcą ich zatrudnić, a następnie zacząć rozwijać i doskonalić swój zestaw umiejętności i bazę klientów.

Plusy

  • Jest wielu pisarzy o różnych specjalizacjach, więc nawet w bardzo specyficznej dziedzinie masz duże szanse na znalezienie autora z wystarczającą wiedzą.
  • Możesz natknąć się na wysoko wykwalifikowanego pisarza, który jest nowym freelancerem i oferuje swoje usługi za pośrednictwem witryny „gig-based”, aby zbudować swoje portfolio. Pozwala to na uzyskanie wysokiej jakości treści na blogu.
  • Ze względu na dość rygorystyczne zasady platformy, pisarz będzie zainteresowany wykonaniem zadania w określonym czasie.
  • Jeśli jesteś niezadowolony z jakości treści, zespół prowadzący witrynę „gig-based” może pomóc w rozwiązaniu sporów między Tobą a autorem.

Minusy

  • Ze względu na charakter tych witryn „gig-based”, niektórzy autorzy skupiają się na ilości treści, a nie na jakości treści.
  • Możesz znaleźć pisarzy, którzy dopiero uczą się pracy i nie mają odpowiedniego poziomu umiejętności pisania.
  • Stawki są zwykle niższe w witrynach „gig-based”. Pisarze mogą ustalać priorytety zamówień według ceny, a nie według ich specjalizacji.
  • Pisarze głównie świadczą usługi wymienione w „gigu”. Dodatkowa korekta, korekta lub edycja postu może wiązać się dodatkowymi kosztami. Jakość i autentyczność treści nie są sprawdzane, chyba że dyskusja jest otwarta.

Koszt outsourcingowego napisania bloga

Podobnie jak niezależni pisarze, opłaty za usługi autorów znajdowanych na stronach „gig-based” mogą się bardzo różnić. Niektórzy pisarze, którzy zaczynają pisać, mogą pobierać zaledwie 20 zł za post. Inni, którzy mają większe doświadczenie — oraz recenzje i oceny, które je potwierdzają — mogą pobierać wyższą opłatę w wysokości kilkuset złotych za post.

 Chcesz zlecić pisanie bloga? Oto jakie masz możliwości

Chcesz zlecić pisanie bloga? Agencje

Istnieją różne rodzaje agencji, które oferują firmom usługi związane z pisaniem treści. Należą do nich agencje marketingu cyfrowego, agencje PR, a nawet agencje marketingu treści. Chociaż ich ogólne obszary usług mogą się różnić, większość oferuje pisanie w ramach swojego portfolio usług. Agencje te mogą mieć w swoim zespole autorów wewnętrznych lub mogą zlecać pisanie niezależnym pisarzom, lub osobom z witryn „gig-based”.

Plusy

  • Agencje mogą być w stanie przypisać pełnoetatowego pisarza (lub wielu pełnoetatowych pisarzy) do projektu klienta, aby zapewnić jego szybkie wykonanie.
  • Wiele agencji oferuje szeroki zakres usług (np. SEO, media społecznościowe, PR, PPC itp.), często mogą one pomóc swoim klientom rozwiązać inne czynniki, które wpływają na wydajność bloga. Takie jak wrażenia użytkownika strony, zgodność treści z SEO, wizualne aspekty postu, strategia promocji w mediach społecznościowych itp.
  • Zazwyczaj pisarze pracujący w imieniu agencji są odpowiednio przeszkoleni, a ich teksty sprawdzane.
  • Renomowane agencje współpracują z wieloma firmami i branżami, więc możliwe, że znają już Twoją firmę i specyfikę treści.
  • Agencje działają na podstawie umowy, dzięki czemu możliwe jest negocjowanie i dostosowywanie wszystkich warunków, w tym płatności.
  • Warunki umowy gwarantują ochronę danych wrażliwych.

Minusy

  • Pisanie postów na blogu może wiązać się dodatkowymi kosztami zarządzania projektem itp.
  • Komunikacja z pisarzem (pisarzami) jest zwykle mniej bezpośrednia; być może będziesz musiał najpierw skontaktować się z kierownikiem projektu nadzorującego Twoje konto.
  • Niektóre agencje zlecają pisanie bez informowania swoich klientów.

Koszt outsourcingowego napisania bloga

Freelancerzy zwykle pobierają opłaty za godzinę lub według projektu. Większość agencji pobiera miesięczną opłatę za swoje usługi. Jednak opłata ta prawdopodobnie obejmuje usługi wykraczające poza pisanie, takie jak strategia, planowanie, optymalizacja, promocja i analityka. Zgodnie z cennikiem na Clutch.co, opłaty za pisanie postów na blogu wynoszą średnio od 1000 do 1500 zł za post.

Chcesz zlecić pisanie bloga? Oto jakie masz możliwości

Chcesz zlecić pisanie bloga? Rynki treści

Rynki treści są względnie nowe outsourcingu treści. Chociaż przydomek „rynek” jest zniuansowany i może być interpretowany lub definiowany nieco inaczej w zależności od firmy. Rynki treści łączą biegłych pisarzy z osobami i firmami, które chcą wykorzystać swoje umiejętności i własne perspektywy. Robią to z większą przejrzystością niż większość innych opcji outsourcingu treści. Rynki treści są zasadniczo „swatami” świata pisania. Jeśli ten opis brzmi podobnie do witryn „gig-based”, a nawet agencji treści, to dlatego, że takie są. Istnieją jednak ważne różnice, które szczegółowo opisaliśmy w poniższych sekcjach: zalety/wady/koszta.

Zalety

  • Każda część treści ma stałą stawkę, więc pisarze mają tendencję do równego traktowania wszystkich zadań.
  • Większość rynków treści starannie wybiera i weryfikuje pisarzy, którzy mają doświadczenie w różnych niszach i domenach.
  • Szybkość realizacji projektu jest zwykle dość wysoka i nie ponosisz żadnych dodatkowych opłat za pilne dostarczenie przedmiotu umowy.
  • Większość rynków chętnie przejmuje dodatkową odpowiedzialność, taką jak zarządzanie projektami, aby ułatwić sobie zarys treści.

Wady

  • Czasami różnica między umiejętnościami różnych pisarzy jest znaczna, więc możesz otrzymać tekst o innej jakości w tej samej cenie.
  • Większość autorów to rodzimi użytkownicy języka polskiego, więc jeśli potrzebujesz postów na blogu w innym języku, może się to okazać nieco trudniejsze lub czasochłonne.
  • Rynki treści wymagają miesięcznych subskrypcji, więc krótkotrwałe projekty mogą nie być dobrym rozwiązaniem.
  • Możesz chcieć zlecić stworzenie treści pomocniczych do swojego artykułu na blogu, których niektóre rynki nie zapewniają, np. biuletyn e-mailowy lub post w mediach społecznościowych.

Koszt outsourcingowego napisania bloga

Ceny wahają się od 94 zł do 224 zł za artykuł zawierający 1500 słów, plus dodatkowa opłata za subskrypcję. tworzenie treści opcje outsourcingowe

Chcesz zlecić pisanie bloga? Uwagi końcowe

Jak widać, istnieje wiele opcji outsourcingowego napisania bloga, z których każda ma swoje zalety i wady. Nie trzeba wybierać tylko jednego rozwiązania. Wiele firm używa kombinacji dwóch lub nawet trzech opcji, aby jak najlepiej zaspokoić swoje potrzeby, więc musisz dokładnie rozważyć ile masz czasu i jakie masz finanse i wybrać własną opcję.. Aby Ci w tym pomóc, dokonaliśmy krótkiego porównania wszystkich opcji wymienionych powyżej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *