Recykling treści dla autorów blogów, czyli czym jest copywriting ekologiczny

Recykling treści dla autorów blogów, czyli czym jest copywriting ekologiczny

 

Recykling treści to powszechna praktyka w content marketingu, która polega po prostu na przekształcaniu istniejącego tekstu poprzez zmianę formatu lub aktualizację informacji i tym samym a maksymalne wykorzystanie potencjału konkretnego tematu. Czy to dobra metoda na poprawę strategii marketingowej? Jakie są techniki recyklingu treści? Na co należy uważać?

 

Czym jest recykling treści?

Zastosowanie nowych kanałów pozwala dotrzeć do nowych odbiorców  jednocześnie zmniejszając presję autora, aby znaleźć nowe pomysły. Poprawia statystyki SEO, gdyż oferuje wyszukiwarkom świeże treści i nowe linki przychodzące. Strategie marketingowe opierające się na treści pomagają zdobyć zainteresowanie odbiorców, otwierają pole do dialogu i ułatwiają pozycjonowanie słów kluczowych w wyszukiwarkach.

Najłatwiejszym sposobem recyklingu jest optymalizacja już istniejących na blogu postów. Czasem wystarczy zaktualizować dane, dodać grafiki lub ulepszyć istniejące, wydłużyć tekst, uzupełniając go o  nowy punkt widzenia lub dokładnie dobrać i wstawić słowa kluczowe.

 

Recykling treści – techniki

Ponownie opublikować istniejące treści można bez trudu na platformach takich jak LinkedIn lub Medium i w ten sposób dotrzeć do nowych odbiorców. W Medium sprawdzą się wszelkiego rodzaju tematy, LinkedIn jest zarezerwowany dla tekstów o tematyce zawodowej i biznesowej.

Warto też rozważyć zorganizowanie seminarium internetowego lub rozmowy na żywo, samodzielnie lub z udziałem gości przez platformy takie jak Google Hangouts, Periscope lub Blab. Najlepsze artykuły przekształcić można w e-booka. W przypadku gotowych treści jest to bardzo szybkie do wykonania – trzeba zebrać najpopularniejsze posty, najlepsze samouczki lub artykuły na wybrany temat i udostępnić je w formacie PDF.

W dzisiejszych czasach publikacja każdej nowej treści musi być koniecznie udostępniona w sieciach społecznościowych, najlepiej kilkukrotnie w różnych dniach i godzinach, aby dotrzeć do różnych odbiorców. W przypadku tekstów przygotowanych w języku angielskim, pomocne może okazać się również wykorzystanie sieci VPN i sprawdzenie statystyk artykułu dla innego kraju.

Od czego zacząć?

Pierwszy krok to znalezienie najbardziej popularnych treści na blogu. Najłatwiej zrobić to wykorzystując program Google Analytics. W dziale „Zachowanie” trzeba rozwinąć zakładkę „Zawartość witryny i wejść we „Wszystkie strony”. Następnie wystarczy wybrać odpowiedni zakres dat i teksty zostaną posegregowane według ilości odsłon w danym czasie.

Nie każdy rodzaj treści uda się przerobić na każdą formę, a i nie wszystkie artykuły będą tego warte, dlatego też warto poświęcić chwilę na analizę preferencji grupy docelowej i popularności wybranych  tematów. Najlepiej sprawdzi się metoda prób i błędów.

Kolejny krok to wybór odpowiednich formatów. Można przejrzeć własne kategorie i sprawdzić, które z dotychczas opublikowanych treści były najbardziej popularne. Pozostaje jeszcze dobranie narzędzi do przerobienia tekstu. Na przykład najprostszego e-booka można samodzielnie przygotować w Microsoft Word, a następnie edytować i zapisać jako plik PDF. Prezentację online można przygotować w Slideshare, a infografikę w Piktochart lub Infogr.am.

 

Ryzyko związane z recyklingiem treści

Podczas stosowania recyklingu najbardziej uważać trzeba na nie unikalność treści i niedopasowanie stylu do danego formatu. Nie można publikować tych samych treści na kilku różnych stronach, również jeśli autorem jest ta sama osoba. W przypadku konieczności przygotowania tekstu na stronę zewnętrzną na identyczny temat, jak już opublikowany na blogu, lepiej będzie jednak zlecić zadanie innemu copywriterowi.

Każdy format rządzi się swoimi prawami. Nie da się opublikować tekstu na fan page na Facebooku w identycznej formie, w jakiej został opublikowany w e-booku lub samouczku. Artykuł należy odpowiednio przeredagować.

Warto poświęcić trochę czasu, aby nauczyć się czym różnią się poszczególne formaty, gdyż nawet jeśli sam nie tworzysz treści bezpośrednio, jest to przydatna umiejętność do innych działań z zakresu marketingu internetowego: pisania wiadomości e-mail o charakterze marketingowym czy tekstów dla stron docelowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Call Now Button