Rodzaje pozycjonowania stron internetowych

Marketing i reklama to w obecnych czasach konieczność dla posiadaczy własnych firm. Pod tym względem internet stwarza nam ogromne możliwości. Marketingowcy powinni jednak pamiętać o kilku bardzo ważnych zasadach. Priorytetem jest, aby firma pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Innymi słowy, aby użytkownicy, zainteresowani konkretnym produktem, mogli do niej szybko i łatwo trafić, jak również w efekcie końcowym dokonać zakupu. Ważne jest określenie grupy docelowej, czyli do kogo, tak naprawdę, kierujemy nasze usługi.

Obecnie najskuteczniejszą i jednocześnie najpopularniejszą formą promocji firmy w internecie jest pozycjonowanie. Ma ono na celu podwyższenie widoczności Twojej firmy, a co za tym idzie, strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Im większa liczba  potencjalnych klientów ją odwiedzi, tym większa szansa, że dokonają zakupu, a przecież właśnie to jest głównym celem każdego właściciela firmy. Różne rodzaje pozycjonowania dają nam większą możliwość  dostosowania do potrzeb klienta.

Czym jest lejek sprzedażowy i co ma do tego pozycjonowanie?

Zanim przejdziemy do opisu poszczególnych rodzajów pozycjonowania, chcielibyśmy pokrótce,  przybliżyć termin tzw. lejka sprzedażowego. Jest to,  pewnego rodzaju proces handlowy posiadający cztery poziomy.

Pierwszy poziom, to taki, w którym klient wchodzi na stronę i zapoznaje się z jej treścią. Najważniejsze są tu: słowa kluczowe, optymalizacja strony,  jak również przyciągające uwagę czytelnika treścią. To właśnie treść i odpowiednio dobrane frazy sprawiają, że nasza strona będzie cieszyć się zainteresowaniem potencjalnych klientów.

Drugi poziom, to taki, w którym liczą się już konkretne informacje, szczegółowe dane i wskazówki dotyczące oferowanych towarów, czy usług.

Kolejny — trzeci  poziom –  tutaj trafiają już osoby żywo zainteresowane  naszą ofertą  i klient  w tym miejscu powinien zobaczyć już  bardzo szczegółowe informacje, a także najnowsze oferty.

To wszystko spowoduje, że trafi on już na sam dół lejka, gdzie dokonuje zakupu.  Jest to czwarty poziom, do którego cały czas dążymy. Jak widzimy cały ten proces wiąże się ściśle z pozycjonowaniem.

rodzaje pozycjonowania

Istnieje kilka rodzajów pozycjonowania

Osoby, które chcą skutecznie wypromować swoją firmę, mają do wyboru kilka sposobów pozycjonowania. Poniżej opiszę, jakie internet oferuje nam pod tym względem możliwości i jakie mamy rodzaje pozycjonowania:

Rodzaje pozycjonowania – pozycjonowanie szerokie

Odpowiada na konkretne zapytania klientów. Jest to tzw. pozycjonowanie „long tail”, czyli inaczej „długi ogon”. Taki rodzaj pozycjonowania stosują przeważnie firmy, których asortyment oferowanych produktów jest bardzo urozmaicony. Są to głównie sklepy internetowe czy portale o określonej tematyce. Przy czym  najczęściej odbiorcami takich fraz są osoby zainteresowane kupnem już konkretnego produktu czy usługi.  Zaletami tego rodzaju pozycjonowania jest niska konkurencja na frazy,  słowa kluczowe, których może być nawet kilkadziesiąt lub kilka tysięcy, wysoki współczynnik konwersji i bardzo niski współczynnik odrzuceń.

Przykładem, który najlepiej zobrazuje tego typu sytuację jest fakt, iż marketingowiec, który zastosuje pozycjonowanie tradycyjne, przy promocji np.sklepu z meblami, skupi się na frazie: „meble z drewna”  Natomiast specjalista od pozycjonowania szerokiego zastosuje frazy: „meble drewniane kuchenne”, „meble drewniane do salonu” itp. Celem, który chcemy osiągnąć przy pozycjonowaniu szerokim jest pozyskanie dużego ruchu na stronie i  przede wszystkim wzrost sprzedaży.

Rodzaje pozycjonowania – pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne jest z kolei doskonałym rozwiązaniem dla firm, które prowadzą swój biznes na określonym rynku lokalnym. Wiadomo, że użytkownik chce znaleźć różnego typu usługi (np. restauracje, sklepy czy salony fryzjerskie), jak najbliżej swojego miejsca zamieszkania Dzięki geolokalizacji jest to możliwe. Otrzymujemy wyniki już bezpośrednio związane z miejscem, w którym się znajdujemy. Takie rozwiązanie daje możliwość lokalnym firmom pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania.

By odpowiednio wypozycjonować stronę należy podjąć odpowiednie działania. Jednym z takich działań jest Google Moja Firma. Jest to,  nic innego,  jak stworzenie wizytówki na mapach Google, co umożliwia klientom łatwe dotarcie do siedziby firmy. Ma to wpływ również na wyniki wyszukiwania naszej strony internetowej. Oprócz tego daje użytkownikom możliwość wystawiania pozytywnych ocen naszej firmie. Średnia  liczba pozytywnych opinii widoczna jest przy wynikach wyszukiwania na daną frazę.

Rodzaje pozycjonowania – pozycjonowanie na frazy

W obecnych czasach pozycjonowanie na frazy to już przeżytek.  Co oczywiście nie znaczy, że całkowicie powinniśmy zrezygnować ze słów kluczowych. Ważne jest odpowiednie ich nasycenie. Dla Google już nie tylko są najważniejsze słowa kluczowe i liczba ich wystąpień, ale też temat (tzw. aktualizacja hummingbird). Treść artykułu powinna być wyczerpująca i  opisywać temat szeroko. Istotne jest  również powiązanie ze sobą artykułów z danej tematyki. Odpowiednie dobranie słów kluczowych  i dogłębne opisanie danego tematu daje najlepsze wyniki.

Rodzaje pozycjonowania – pozycjonowanie sklepów internetowych

Najbardziej pożądanym modelem pozycjonowania tego typu działalności,  jest pozycjonowanie szerokie. Klienci sklepów internetowych szukają konkretnych produktów i są zainteresowani konkretnymi usługami. Polecam więc skorzystać z long tall SEO w sklepach z szerokim asortymentem, gdzie jest wiele podstron i wiele artykułów. Dzięki temu szybciej i łatwiej docieramy do naszej grupy docelowej a sprzedaż przez internet jest obecnie najbardziej powszechną formą sprzedaży.

odzaje pozycjonowania

Rodzaje pozycjonowania – pozycjonowanie mobilne

Pozycjonowanie mobilne nie różni się zbytnio od  pozycjonowania stron internetowych. Przede wszystkim we współczesnym świecie osoby zajmujące się marketingiem i pozycjonowaniem muszą pamiętać o tym, że  prawie wszyscy użytkownicy (może poza starszymi osobami) korzystają z telefonów komórkowych, czy tabletów. Dlatego strona musi być responsywna, czyli zawartość strony musi dopasowywać się do wymiarów wyświetlacza przy zachowaniu funkcjonalności i  prostoty w obsłudze.

Profesjonalne agencje reklamowe

Nie musimy się decydować na jeden rodzaj pozycjonowania. Wręcz przeciwnie,  dobrze byłoby skorzystać z kilku najlepszych dla nas form i opcji, tak,  by nasza firma była widoczna i łatwa do odnalezienia. Dobrym rozwiązaniem jest powierzenie takiego zadania profesjonalnym agencjom reklamowym czy specjalistom SEO.  Są to usługi na dłuższą metę, bardzo opłacalne. Są też różne formy rozliczania się za pozycjonowanie. W firmie rockseo.pl możemy zdecydować się na abonament czy też umowę jednorazową. Można też wybrać tzw. model mieszany, czyli połączenie tych dwóch form płatności. Bez względu,  na jaki model się zdecydujemy ważna jest rzetelnośc i profesjonalizm agencji reklamowej, w jakiej ręce oddamy naszą firmę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *